Gå til innhold

Heve Passat CC 2010 2.0 140hk CBAB

Ranger emnet


DocWatchtower

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen med peiling på dette?

 

Jeg har en (stock) Passat CC 2010 modell som (spesielt på vinterstid men noen ganger også om sommeren) skraper med skvettlappene og bunnen over asfalten når jeg kjører på jobb. Veistandarden på denne 10 kilometer strekningen er så bedrøvelig at jeg som regel må være veldig obs på å kjøre rolig og konsentrert og bremse ned når jeg kommer til de verste dumper og humper. Men noen ganger skjer det allikevel også i hastigheter på 45 km/t. Dette er et stort irritasjonsmoment. Er fornøyd med bilen, så innbytte til en SUV er ikke aktuelt.

 

Bilen er ikke moddet. Den har regulerbar demping (sport/normal/comfort) og jeg bruker dekkdimensjon 225/45/r17 for vinter og 225/40/r18 for sommerfelgene. Normalt sett kan jeg bare bruke sports-fjæringen for ved normal eller comfort innstilling er problemet mye mer uttalt. Det er snakk om en kommunal vei og heldigvis er problemet ikke eksisterende når jeg kjører E6 osv.

 

Er det mulig å få hevet bilen noen centimeter (2-3 cent) spesielt fremme, der bilen er lavest? Og hvis ja hvor og hvordan? Er ikke ut etter en jalla løsning med Biltema gummiskiver eller hockeypucker som stappes inn imellom fjærene e.l. he he. Har tenkt på å gå opp en felgstørrelse på vinterfelgene men da er det vel snakk om maks 1.3 centimeter eller noe sånt? En annen mulighet er å sette inn en fjær/coil som er 2-3 centimeter lenger enn de jeg har nu, men hvordan finner jeg ut om de passer på denne modellen??

 

Bor selvfølgelig i jungelen i Nord Norge slik at det ikke bare er å stikke innom en eller annen bilmodde-verksted. Har snakket med VAG-dealeren men "de driver ikke med sånt...."

 

Any help mucho appreciated!

WP_20160720_002_zpscgfgdza9.jpg

 

 

 

 

 

 

 

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke noe org. utstyr som hever bilen.

Men, det er god plass til å sette på større dekk/mer gummi i de hjulbuene der. Sikker på at du kan få til ihvertfall 10-15mm bare der.

 

Ja, legge seg opp på 5% rulleomkrets av det originale? 

 

Du kan jo også høre med folk som selger senke sett (coilovers) om de får sjekket med leverandørene sine om de har noe for å heve bilen din. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår