Gå til innhold

Montering av klips: dørlist

Ranger emnet


tokanero

Anbefalte innlegg

Det er sant det igrunn, men grunnen til jeg gjør det sånn er på grunn av at det er ikke alltid lista passer.

Og kan tilpasse etter vert om mulig om noen hull ikke stemmer helt som ofte kan være typisk1-winking.gif.

Og om du må gjøre endringer etter på så er det lett for å ødelegge klipsene. Men dem er jo rå få takk på ny om en trenger.

Men du kan selvfølgelig legge klipsa i hulla så ha på liste om du er sikker på at alt stemmer.

Men uansett legg lista over bilen. Er det første du må gjøre,  se til at alt stemmer med hull og klips.

Det beste er å begynne forfra og gå bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det forskjellige typer lister på disse Golfene tro??

Lista jeg fikk tak i er fra en 90 mod. Den har en slags åpen C profil i hele lengden nedover, så klipsene kan skyves inn fra enden eller antagelig bankes på. Det var ingen hull til klips på taket av denne, men små " spiker hoder" som klipsene satt på.

Har ikke tatt lista av min bil ennå.. Så håper det er samme system og ikke klips hull som du forklarer isåfall har jeg feil list..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det. List #30 og klips #31.

Og på den satt det " spiker hoder" fast i renna i taket som klipsene er festet over.

Er det andre varianter enn denne?

 

Du har nok riktig list hva jeg som tenkte på en annen list. 1-winking.gif

 

 

Den lista der er bare å skyve på plass på feste sette ned klipsa.

Da må du begynne nede ved vinduet.  jobbe deg oppover og bak.

Begynner du nederst så er det letter å kommer over bøyen taket.

 

 

Legg klipsa først ned på bilen legg lista over og tilpass før du fester.

Da ser du om alt passer og stemmer før du begynner.

Er veldig enkelt å bryte sund om du må gjøre dette flere ganger.

 

Fest feste så skyver du lista på plass inn på feste.

ha en hårføner eller lignede, bruk den forsiktig så du ikke skader lista hold den lit på avstand.

Da får du formet den letter og tilpasset lista om det skulle være nødvendig, det skal gå uten varme men ha den i tilfelle.

Om du har ptfe spray eller silikonspray i hånden bruk det på undersiden av listen smør utover så sklir den letter på plass.

Kjøpes på biltema koster sikkert ikke mere en 50 kr er veldig greit å ha på.

 

Pass på så den ligger heilt nedpå bilen så ikke vann og dritt kommer under da har du en rust samler?

Om du ikke får den til å ligge heilt nedentil karosseriet, kan du lime fast lista så den ligger heilt nedentil.

Rundt klipsene bruker du silikon smør på rundt så ikke det skulle kommer vann innunder feste, blir rustdannelse etter kort tid.1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår