Gå til innhold

Girkasse

Ranger emnet


Zilla

Anbefalte innlegg

Hei.

Er litt usikker på dette er rett sted å spørre men det gjelder jo en audi. Jeg eier en 2002 A6 1.9 tdi med FRK manuell kasse. Bilen har nå gått 223550km og jeg har hatt sjekk av girkasse hos bilverksted (ikke møller) fordi jeg hadde mistanke om defekte lager i kassa. Min mistanke ble betrygget hos verksted. Kassa må overhales eller byttes ut og det er i og for seg greit nok. Problemet er det at i februar 2010 på km.stand 178081 ble det montert ny kasse, clutch, dbl.masse svinghjul og utlløserlager hos Møller. Det betyr at kassa har kjørt ca.45500km siden den ble byttet.  Såvidt jeg vet er bilen brukt av voksne fornuftige mennesker som ikke har kjørt som tullinger og regner da med at kjøringen ikke er årsak til ødelagte lager. Har sjekket oljenivået i girkassen og det er korrekt.

 

Lurer på om det vil ha noe for seg å reklamere på dette da kassa allerede har flere defekte lager, de er vel ment til å vare relativt lenge? Er innforstått med at det er iflg kjøpsloven 5 års reklamasjonsrett her til lands og lurer da på om alt håp er ute. Har selvsagt sjekket rundt på nett og ser at det er litt trøbbel med lager på disse kassene. Hadde vært fint med noen saklige innspill på dette, evt. noen som har erfart tilsvarende.

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det godt over 5 år siden det ble gjort noe, så er vel det ikke mye håp der.

Men siden dette er gjort på møller, så kan det hende du får dette til en litt rimelige penge.

Der er det bare å gå å snakke med dem å prøve å få en god pris.

Men det billigste her er vel å dra på høggern å få ei go brukt kasse å sette inn kassen koster ikke mange kr.

Og er billigere en overhaling av kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd ikke å vente på svar fra møller, det kan ta opptil 5 dager pga stor pågang fikk jeg beskjed om. Jeg har kjøpt brukt kasse og satt den inn. Har gjort dette selv. Er avhengig av bilen og jeg regner uansett med at det ikke er noe å hente hos møller så jeg byttet kasse. Ulyd er borte og jeg er fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår