Gå til innhold

Høyttalerkit til golf mk5

Ranger emnet


eltix

Anbefalte innlegg

Når det gjelder selve høyttalerne så er ikke dem dårlige er bra lyd i dem.

Men så spørs det hva du skal bruke dem til da, høre på p4 mitt i trafikken da kan du like godt kjøpe noen mye billigere sett. Om du skal bygge videre på anlegget så greit med litt bedre kvalitet.

Når det kommer til pris prut ca 1000 kr koster ca 2500 kr fra italia. 

 

 

Men ellers så har du mange gode merker til langt bedre pris som.

Trur jeg ville ha tatt en tid her og heller finne noe som er litt bedre pris på.

 

https://www.xtremecar.no/bilstereo/hoyttalere/16-5cm-6-5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kun skal koble de på originale CD spilleren i bilen så får du ikke ut så mye av de.

På originale spilleren har du kanskje 15/20W per kanal? Mens Gladen høyttalerne tåler 120W. Så du har altså 100W som du ikke "får brukt". 

 

Men så fort du kobler en forsterker på de så får du en fantastisk lyd. Da får du brukt "hele høyttaleren". Mye mer futt. Har selv brukt Gladen på flere biler jeg har hatt. Fantastisk lyd. Skal selv bytte over til Gladen i bilen jeg har idag da den tiden kommer. 

 

Et annet godt sett er Focal PS165

https://www.xtremecar.no/focal-ps165-performance-eisa-vinner-2011-2012.html

 

Men som sagt, de trenger en forsterker.

Du kan til og med få bedre lyd av de originale høyttalerne i bilen din hvis du kobler de på en forsterker ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Har skiftet den originale spilleren til en Kenwood KMM-BT502DAB med 4x50W. De originale høyttalerne suger rett og slett. Hadde vært greit å slippe å måtte kjøre nye høyttalere på forsterker, da jeg har en forsterker til suben allerede.. tror jeg dropper gladen høyttalerene og ser etter noe på den siden dere linket til :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye spilleren gir ikke ut noe mer den heller.. Den oppgitte 4x50W er peak watt. 

Samma som et bass element har 3000W, men leser man nøye er den kun oppgitt i 1000W RMS 1-winking.gif Er RMS watten som er reel, ikke peak watt

Edit: Fant infoen jeg tenker på. Hentet fra kenwood sin hjemmeside
 

Maximum Power 50W x 4
Output Power (DIN45324,+B=14.4v) 30W x 4

 

Så vil fortsatt anbefale deg en forsterker 1-winking.gif Hvis du ikke vil ha forsterker så kjøp et sett med høy følsomhet + husk 4ohm sett. 1-winking.gif smile.gif

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! si at jeg kjøper focal ps165 høyttalerene. Hvilken forsterker til en overkommelig pris ville du anbefalt? Og kan jeg brokoble forsterkerne? Eller må jeg trekke ett nytt par med signalkabler i tillegg? Har en feit strømkabel på 50mm2 som går fra batteriet-bak, så regner med den holder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Focal PS165 settet rett på spilleren den første mnd før jeg fikk kjøpt meg forsterker på de. Lyden ble mye mye bedre sammenlignet med de høyttalerne fra 1999 som satt i bilen. Men enda bedre da jeg fikk på en forsterker ;) 

 

Tar jeg ikke helt feil så har du koblet signal kabelen på SUB på spilleren. Der finner du ingen signaler til et frontsett :) Så du må nok trekke nye signal kabler + høyttaler kabler fra forsterker og ut til dørene. 

 

Av forsterkere har jeg ingen gode tips. Personlig er jeg veldig glad i lyden fra mosconi forsterkere og gladen høyttaler elementer. Så i bilen min skal jeg bruke denne:

http://www.dynabel.no/bilstereo/forsterkere/2-kanaler/mosconi-gladen-one-2402-forsterker

 

Sammen med dette settet:
http://www.dynabel.no/bilstereo/hoyttalere/komponentsett/65/gladen-sql-165-2-ohm-komponentsett

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår