Gå til innhold

Steering Limit Stop

Ranger emnet


Badlanguage

Anbefalte innlegg

Her i romjulen hadde jeg ute servo og smørte denne opp da den var full av rust, vann og fett som så ut som modellkitt.

 

Etter å ha montert sammen alt igjen fikk jeg selvfølgelig noen feilkoder.

 

Første var grei, steering angel sensor, gjorde som annvist i vcds i basic settings me feilkoden forsvant.

 

Men, jeg fikk en kode til:

02546 - Steering Limit Stop

005 - No or Incorrect Basic Setting

 

Og jeg får den ikke bort, har prøvd ALT!

Man skal jo følge en oppkrift med å svinge til venstre og høyre for å bli kvitt denne, dette har jeg gjort flere ganger uten hell.

Koble fra batteri i 10 min og gjorde basic settings på nytt, ingenting funker...

Noen som har noen idee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en ABS-sensor som tuller? Opplevde det samme på en A3, der var en ABS-sensor årsaken.

 

Notes:

 

If the 02546 - Steering Limit Stop 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation fault will not clear after driving the vehicle and completing the VW Golf (1K) Steering Assist procedure:

Increase the time in-between key cycles to 30 seconds or more.

Check all Adaptation values in the #44-Steering Assist controller.

Verify all of the WSS (Wheel Speed Sensor) values are plausible in the 03-ABS controller! We received feedback from both Mk70 equipped and MK60 ESP equipped (1K) Golf models with 02546 and 00778 DTCs that would not clear due to a faulty WSS. Even if a WSS DTC is not stored it would be advised to log or graph MVB 001 while driving.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår