Gå til innhold

Ønsker hjelp - Nøkkelfeil - Volvo V50

Ranger emnet


knudde09

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har hatt min Volvo V50 2005-modell diesel på verksted for EU-godkjenning m.m på et «kjedeverksted».

Når jeg fikk bilen tilbake fra verkstedet viste feilmelding «El. Startsperre, sjekk manual» i under 1 sekund i dashboardet, og bilen starter deretter på vanlig måte.

 

Bilen fungerte så helt fint fra fredag til mandag, og på mandagen skulle bilen inn igjen for å gjøre ferdig noen småting som verkstedet ikke rakk å fullføre på fredagen, blant annet å bytte en håndbrekkabel, samt installere et nytt skiltlys bak.

Når jeg så henter bilen fra service på mandag, og setter nøkkelen i tenningen vises følgende feilmelding i dashboardet: "Nyckelfel, försök igen". Det er nå ikke mulig å få start på bilen.

 

Det har aldri vært problemer med dette før. Nøkkelen som ble brukt er den samme som vi har brukt hver dag i fire år. Verkstedet forsøkte å skifte batteri i nøkkelen uten at det hjalp. Jeg fikk også hentet reservenøkkelen til bilen, men heller ikke denne fungerte. Reservenøkkelen ville for øvrig heller ikke låse opp/igjen bilen, den var helt død. Det går an å låse/låse opp bilen med «hovednøkkelen», men utover dette er bilen død.

Det kan dessverre se ut som om verkstedet forsøker å legge skylden på meg, slik at jeg selv må ta regningen for reparasjon, men et endelig svar på kostnadsspørsmålet får jeg først i morgen.

 

Er det noen som har vært borti lignende tilfelle? Hva er det som har skjedd? Og ikke minst, høres det rimelig ut at jeg må dekke regningen for dette? Jeg leverte jo tross alt en bil som fungerte helt fint, og får tilbake en bil jeg ikke engang får start på. Verkstedsregningen forløp seg for øvrig på ca. 10.000 kroner, og dette før eventuelle ekstrakostnader i forbindelse med tenning/nøkkel legges til.

Håper noen snille sjeler kan hjelpe!

 

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår