Gå til innhold

A6 2.8. Er katalysatoren tom? Trenger eksperthjelp!

Ranger emnet


xr4ti

Anbefalte innlegg

Skulle bytte flexovergangen på det høyre fremre eksosrøret,det som er foran katten. Ble forbauset når jeg kikket inn i katten, den er jo for svarte tom, eller er den det?

Yw0T2U.jpg
fXHVxQ.jpg

Kan kjernen løse seg opp og bli blåst videre bakover i lydpottene?

 

Sist jeg hadde den på PKK så var den helt på grensen når det gjaldt CO. Kattene har rullet 230K og har aldri vært byttet.

Noen som kjenner til hvordan disse kattene skal se ut og kan fortelle meg om denne er kaputt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er tom, det er jeg enig i. Greia er at den er helt urørt, garantert. Bilen er fulgt opp på Møller fra nye, har alt av papirer og forrige eier var en godt voksen mann. Jeg har aldri rørt den så dette er merkelig. Alle sveisene er orginalt maskinsveist så den er urørt  En på jobben har jobbet på VAG og sa at disse ACK motorene går så magert at om katten er en feilvare, som han trodde det var, så vil den klare utslippskravet uten kjerne i. Uansett så har jeg kjøpt nye universale katter som jeg sveiser inn. Bilen er jo så dau uansett at en merker nok ikke noe forskjell.

Merklig sak dette at den skulle vært levert uten innmat i katten. For det er vel helt utelukket at kjernen har blitt pulverisert og blåst ut? Det er jo umulig å fjerne kjernen bakfra grunnet bøyen på røret bak katten.

Skal kappe opp den venstre i morgen å sjekke den også. Om den har kjernen intakt så er det kanskje en feil helt fra fabrikken.

Takk for interessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket den venstre katten og den er i orden. Har vist den tomme katten til en har jobbet med bil i 30 år og han sa at den katten er feilprodusert. Hvordan den har kommet igjennom kvalitetskontrollen er en gåte men han har hørt om tomme katter men dette var første gangen han så en selv.

Ikke så rart at bilen har ligget på maks CO ved PKK, sistgang så ble den godkjent under tvil, muligens for at den venstre siden hadde fungerende katt.

Men jeg har nå bygget to nye fremre rør med universalkatter og nye flexirør, som forøvrig var en kjempejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår