Gå til innhold

Skjære ut et stort vindu - EU godkjent?

Ranger emnet


carcarcar

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er helt fjern nå, men skal du skjære ut, og fjerne et vindu - eller skal du skjære ut i stålplate og sette inn et vindu? 

Sistnevnte er helt lovlig, så lenge du ikke sjærer over bærende konstruksjon og sørger for at det blir fagmessig gjort.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett samarbeid med biltilsynet må til før en går i gang med noe som helst.

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ha forstått TS rett så er det bare snakk om å sette inn et vindu så er det ingen grunn til å ha noen dialog med SVV.

Blir det samme som om en skulle byttet skyvedør på en varebil fra en med uten vindu til med vindu, trengs ikke godkjenning for det. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er helt fjern nå, men skal du skjære ut, og fjerne et vindu - eller skal du skjære ut i stålplate og sette inn et vindu? 

Sistnevnte er helt lovlig, så lenge du ikke sjærer over bærende konstruksjon og sørger for at det blir fagmessig gjort.

Skjære i stålplate også sette inn et vindu. Best å kanskje få et bilverksted til å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ha forstått TS rett så er det bare snakk om å sette inn et vindu så er det ingen grunn til å ha noen dialog med SVV.

Blir det samme som om en skulle byttet skyvedør på en varebil fra en med uten vindu til med vindu, trengs ikke godkjenning for det. 

Det er snakk om å lage et stort vindu ved å skjære i veggen på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår