Gå til innhold
Bilforumet.no
carcarcar

Skjære ut et stort vindu - EU godkjent?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til è skjære et stort vindu i en varebil/campingvogn. Grunnen til dette er at det skal brukes til en bedrift jeg skal starte. 

Tror dere at dette vil føre til problemer for å bli EU godkjent? Det vil selvfølgelig være mulig å lukke vinduet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er helt fjern nå, men skal du skjære ut, og fjerne et vindu - eller skal du skjære ut i stålplate og sette inn et vindu? 

Sistnevnte er helt lovlig, så lenge du ikke sjærer over bærende konstruksjon og sørger for at det blir fagmessig gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ha forstått TS rett så er det bare snakk om å sette inn et vindu så er det ingen grunn til å ha noen dialog med SVV.

Blir det samme som om en skulle byttet skyvedør på en varebil fra en med uten vindu til med vindu, trengs ikke godkjenning for det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er helt fjern nå, men skal du skjære ut, og fjerne et vindu - eller skal du skjære ut i stålplate og sette inn et vindu? 

Sistnevnte er helt lovlig, så lenge du ikke sjærer over bærende konstruksjon og sørger for at det blir fagmessig gjort.

Skjære i stålplate også sette inn et vindu. Best å kanskje få et bilverksted til å gjøre det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ha forstått TS rett så er det bare snakk om å sette inn et vindu så er det ingen grunn til å ha noen dialog med SVV.

Blir det samme som om en skulle byttet skyvedør på en varebil fra en med uten vindu til med vindu, trengs ikke godkjenning for det. 

Det er snakk om å lage et stort vindu ved å skjære i veggen på bilen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå