Gå til innhold

Peugeot Partener 4x4 Dangel 2010

Ranger emnet


ThaiTom

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på om noen kan hjelpe meg her inne :-).

 

Handlet en brukt Peugeot Partner 4x4 Dangel 2010 modell.

Bilen var gått 35.500 km da jeg kjøpte den.

 

Jeg merker risting i styret når jeg kjører ca 20 km/t og ca 70 km/t, når jeg setter inn 4x4 så kommer det littmindre risting.

Tok dette opp med forhandler og bilen ble levert inn, fikk den tilbake med mindre risting og som svar at de hadde senket den litt og at mekanikeren mente at dette ikke var så gal risting.

 

Har hatt inne bilen på NAF og de fant heller ikke noe feil, men skjønte hva jeg mente med ristingen, men kunne ikke gjøre noe ettersom de ikke fant noe på testene.

Snakket med litt forskjellige mekanikere og noen mener det kan være: Mellom stikk akslingen, stikk akslingene ut til hjulene eller kardangen.

 

Flott hvis noen kan hjelpe meg her inne :-)

 

mvh

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd andre hjul? Start med det.

Hatt av skiver for å sjekke at det ikke er rust og møkk bak de mot hub'en som gjør at skiva står skjevt? 

Er hub's presset rett (og ikke skjevt) inn i spindelen? 

Balanselodd på en av stikkakslene eller mellomaksel?

Har bilen dobbelmasse svinghjul? (det kan være defekt og forårsake vibrasjon)

 

Vi får ikke hjulpet det med noe annet en tips til hva du kan undersøke selv. Har du hatt bilen på et verksted burde de ha funnet ut av dette allerede.. 

Uansett, har du ikke prøvd et annet hjulsett - start med det.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår