Gå til innhold

Ford Mondeo MK3 1,8l duratec starter ikke.


Magro

Anbefalte innlegg

Hei

 

Den siste tiden har min samboers Ford Mondeo MK3 2002 modell 1,8l duratec 110hk vært vanskelig å starte. I går rant det over for bilen og den vil ikke starte i det hele tatt. Når man forsøker å starte den går starteren og alt lett rundt. Kjørelysene lyser opp som bare det. Men det er ikke antydning til at den vil fyre. Den står nærmest og hopper selv om den ikke akkurat er "etter".

 

Jeg har tatt ut batteriet og ladet dette fullt opp med en Ctek Zafir 45 lader. For øvrig lyser det grønt på Sønnak-batteriet. Den har ikke hatt andre symptomer før dette, annet enn at den har vært litt tungstartet den siste tiden. EGR-ventil, Coil, toppdekselpakning, plugger og pluggledninger ble for øvrig byttet i sommer. Olje og filter ble også byttet i høst.

 

Jeg lurer i denne sammenhengen på hvor man burde begynne feilsøkingen? Skal jeg kjøpe et multimeter for å se om ladespenningen på batteriet likevel er for lav? Eller er dette utelukket når alt går lett rundt? Jeg tenkte at bilen måtte ha en viss voltspenning for at for eksempel bensinpumpe m.m. skulle være med. Skal prøve med startkabler senere i kveld for å se om dette hjelper. Har for øvrig forsøkt å dytte bilen i gang, men samboer sa fra sin posisjon at det hørtes ut som bilen holdt på å drukne.

 

 

Er det noe sikringer til bensintilførsel eller lignende som kan være gått?

 

 

Takk så mye for hjelp!

 

Mvh. Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet igjen nå og gikk normalt. Virker som at batteriet er dårlig grunnet at den starter trått når det er kjøligere. (2+) Vet ikke om man bare skal kjøpe et nytt batteri og satse på det eller annet, vanskelig å feilsøke på verksted når den plutselig startet igjen etter å ha stått 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår