Gå til innhold

SRS lampe


Grimmee

Anbefalte innlegg

Hadde av dørsidene for å sprute inn hulromsbeskyttelse på en 2000 accord

Måtte flytte litt på bilen før jeg fikk montert alt sammen.

 

Har også oljet litt rundt fronten, hovedmålet var bærebrua, har hatt av "hoved dekselet"

under motoren også For å komme ordentlig til hele bærebrua. Sprøyta også litt olje rundt

der jeg kom til, der jeg kom til fra undersiden eller oversiden

 

 

Kan noe av dette ha fyrt opp SRS lampen?

 

Nå lyser den, den gjorde ikke det før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Har ikke hatt av annet enn dørsidene og motordekselet og dynamoen. Glemte å koble ifra batteriet først, my bad...

Men det burde vel ikke ha noe å si?

 

Har scannet bilen, men får ingen feilkoder. Resetter systemet først tenker jeg og om det er noe gale kommer det vel tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis airbag/SRS lampa lyser så ligger det lagret en feilkode, helt garantert. Hvis du ikke får ut noe så er det enten apparatet som ikke støtter bilens protokoll eller så leter du på feil sted ;) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo tro det. Har et par scannere, men den første jeg kjøpte er en billig enkel en og den andre er VAG, men også OBDII.

Får ikke like stort spekter av scan funksjoner på andre biler med den som på VAG biler. Blir å kjøpe en scanner til.

 

Leste om å kortslutte et par kontakter og få kode etter hvordan lampa blinket, men tenkte jeg skulle prøve å slette feilen først

for å se om den kom tilbake før jeg ville prøve noe slikt.

 

Sletta koden i dag og var ute og kjørte litt rundt og gjorde noen ærend, lampa forble slukket. Den ville vel ha tent igjen om det

var en feil?

 

Renset beltelås kontaktene med trykkluft og elektro rens før jeg tok en resetting. Ideelt ville jeg jo ha fått lest feil, men jeg ville vite

om den kom på igjen etter en resetting. So far so good, bank i bordet...

 

Må spare litt penger, tror jeg må bytte stempelringer da bilen brenner litt olje og om jeg skal bytte alt en "burde" bytte når en først

åpner motoren begynner jo fort 1000 lappene å fly. Må først få sjekka om det er ventilene eller stempelringene som lekker, men

regner med at det er stempelringene ettersom det virker til å være en svakhet på 2.3l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

I disse Hondaene er det en sensor som gir skal koble ut airbag på passasjersiden om en sitter inn et barnesete.

Dnt er stilt inn på et vekt område. Om en sitter en pose e.l. i setet kan det bli oppfatta som et barnesete.

 

SRS lampa begynner å lyse fordi airbagen er midlertidig kobla ut. Praktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår