Gå til innhold

singel cab

Ranger emnet


Mr.B

Anbefalte innlegg

Endelig ble det Amarok på meg!

Men en enkel utgave uten masse "jåleri", ikke ryggesensorer eller sånt tull! Manuell gir og inn å utkoblingsbart firehjulstrekk. Heavy duty fjærpakke.

Foreløpig montert utstyr: kufanger med xenon bøtter, vindavvisere på siden og panser. Veltebøyle, å snart største mulige ledbjelke oppå den. (Garantert rekkevidde 2300 m) og 2 stk. Ledlys bakover.

Da skal jeg se det meste ;)

Dekk tenker jeg noe 245/70 17 offroad dekk? Noen her med erfaring med noe brukbare dekk?

Bilder av hjul på bilene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk avhenger veldig av hva du skal bruke bilen til.

 

Skal du kjøre mest på asfalt men også grus/offroad og også bruke de samme dekkene på snø er BF Goodrich All-Terrain å anbefale (selv brukt de som helårsdekk på en Isuzu D-Max)

Du kan med fordel seipe senterbanen av dekkene, det gir litt bedre komfort og bedre egenskaper på snø. (som rene vinterdekk kan de også pigges, det hjelper mye)

 

Kjører du MYE utenfor vei og trenger utmerkede egenskaper i gjørme er BF Goodrich Mud-Terrain det sikre valg, men de er ræva på snø fra fabrikk og også dårlig på asfalt.

De kan helseipes og pigges for å få bedre egenskaper på snø, men da må du ha et annet sett til sommerbruk, med mindre du velger skru pigger.

 

Som et alternativ til Mud-Terrain fra BF kan Cooper Discoverer STT være verdt en titt, de er litt bedre på alle områder enn BF, men de er vanskeligere å få taki her i Norge. Dekkonline har de innimellom i sitt sortiment. 

 

Hvis du skal kjøre mye, og mest på asfalt bør du holde bredden så lav som mulig, ellers øker forbruket noe sinnsykt, men for min del var utseende det viktigste, så jeg kjørte 265/75-16 på min Isuzu. Du får neppe plass til så store på Amarok. Forbruket gikk opp fra 0,8 til 1,15l/mil. når jeg satte på offroad hjul.

 

Til inspirasjon ;) (Jeg savner den bilen........) 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår