Gå til innhold

Valg av forstillingssett Audi A4 B5 quattro

Ranger emnet


Magro

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Audi a4 b5 quattro 1,9 tdi AFN 1998 modell. Forstillingen har dessverre begynt både å knirke og dunke ved kjøring. Jeg lurer i denne sammenheng på hvilket komplett sett  av forstillingsdeler som er greit? Jeg er av den oppfatningen at det lønner seg å bytte alt i forstillingen og deretter ta en hjulstillingskontroll, i stedet for at man skal måtte bytte noe der igjen om et års tid. Jeg ser helst at delene greier seg i hvert fall i 3 år og 60 000km. Det beste hadde sikkert vært å kjøpe et sett til 10 000 kr, men det er ikke aktuelt med en pris høyere enn max 3000 kr.

 

Jeg har ett alternativ her: http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=37678188

 

Et annet fra bildeler.no her: https://www.bildeler.no/barebru-sett/audi/a4-avant-8d5-b5/D/1998/AFN/?Vare=22817

 

Eventuelt et annet sett fra Ebay? Men da kan det ta sin tid før man får settet.

 

Bilen er muligens originalt litt lavere fra fabrikk, uten at jeg kan si dette med sikkerhet. I hvert fall er den ganske lav oppunder til å ha originale støtdempere og fjærer.

 

Et annet tilleggsspørsmål er blokkering av EGR-ventil på bilen. Dette ble gjort, men syns at bilen ble rufsete å kjøre på lave turtall (mer vibrasjoner) og særdeles uvillig til å holde driftstemperaturen oppe. Er det greit å koble denne til igjen når innsug og EGR er rensket?

 

Takk så mye for konstruktive svar og erfaringer.

 

 

Mvh. Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det du linker til på finn så gir de 3 års garanti. Da får du en trygghet ved å kjøpe det i Norge. Er ikke så lett å få ordna noe sånn når du kjøper fra utlandet. 

Kjøpte meg et sett med slissa bremseskiver på Ebay som det nå har blitt kast i. De jeg kjøpte det fra forlanger at jeg skal demontere bremseskivene og sende inn detaljerte bilder så de kan vurdere om jeg kanskje skal få nye skiver. Det er for mye styr til at det er verdt det for to bremseskiver til 700 kr. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt fra bildeler.no, uten tvil.

 

Vdr. EGR så er det fult mulig det forårsaker det. Noen holder det å blokkere, andre må også kodes vekk. 

Har du bare satt på blokkeringsplate, eller har du også koblet ifra kontakten - uten å kode den bort? Hvis du også er gjort sistnevnte så er det ganske naturlig forklaring på dine problemer.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt fra bildeler.no, uten tvil.

 

Var. EGR så er det fult mulig det forårsaker det. Noen holde det å blokkere, andre må også kodes vekk. 

Har du bare satt på blokkeringsplate, eller har du også koblet ifra kontakten - uten å kode den bort? Hvis du også er gjort sistnevnte så er det ganske naturlig forklaring på dine problemer.

Takk for svar. EGR på AFN 1,9 Tdi har ikke noen elektronisk sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har holdt bra på kompisen min sin bil. 

vis man bytter det selv og ikke skal kjøre noe sykt mye eller på mye dårlige veier så er det jo ikke tvil om at det er det greieste alternativet.

 

vet ikke hvor lenge orginale delene holder.

 

http://m.autodeler.co.no/  har jo sett i alle prisklasser

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har holdt bra på kompisen min sin bil. 

vis man bytter det selv og ikke skal kjøre noe sykt mye eller på mye dårlige veier så er det jo ikke tvil om at det er det greieste alternativet.

 

vet ikke hvor lenge orginale delene holder.

 

http://m.autodeler.co.no/  har jo sett i alle prisklasser

Takk så mye for svar.

 

Ser at Mapco har et komplett sett til 2200 kr og Metzger til omtrent 2550kr. Metzger er kanskje et bra merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår