Gå til innhold

Opel Vectra C - 2002 Stylingtips?

Ranger emnet


Reeitan

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Vectra C av forhandler, men utseende faller ikke helt i smak som den er original..

Flere her inne som kjører vectra c med samme problem?

 

-Trenger felgtips, 17-18"! (kanskje 19)  gjerne bilder

-Hvordan er denne bilen med coilovers? har null erfaring med opel og senking..

-Fram og bakfangere? hvor får man kjøpt noe som faktisk ser litt bra ut?

 

Ønsker å lage en middels stancebuild, da dette er en dailydriver. 

Kjører kun på relativt flate veier fra å til jobb, mest bykjøring..

 

Noen bilder for å gi et lite inntrykk av hva jeg ønsker å oppnå med bilen.. 

 

Bp7ecmOIMAAzbSE_zpsoju1p9yt.jpg

bodybeat-opel-vectra-4_zpsm7p7vscq.jpg

 

Noen som vet hva felgene på bildet heter?

Og den framfangern, finner den ikke noen pass på nett.. ideer?

 

Setter stor pris på svar! hold det seriøst, om ikke la vær. 

 

Del gjerne bilder om du har gjort noe med vectra'n din! alltid fint med inspirasjon 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved et bilde av min egen selv om det er facelift utgave. 

Hjelper mye å få på 18,19, 20 tommers felger alt etter ønske og få senka den 3-4 cm slik som jeg har gjort. 

Jeg har kun satt på senkefjærer da jeg synes det er litt for dyrt å bruke nærmere ti tusen på skikkelige coilovers.

 

Sette på mørke blinklysglass på sidene og bytte ut baklyktene til sota utgave som er standard på facelift versjonen.

 

http://www.ebay.com/itm/SMOKED-SIDE-INDICATORS-REPEATERS-FOR-VAUXHALL-VECTRA-C-AND-SIGNUM-/282164649251?hash=item41b252dd23:g:5hsAAOSwMgdXzxGF

 

http://www.ebay.com/itm/SMOKED-REAR-TAIL-LIGHTS-LAMPS-FOR-VECTRA-C-HATCHBACK-MODEL-/322200969850?hash=item4b04aca27a:g:6CYAAOSwWfFXkges

 

Disse kommer og med mørke frontlykter på noen utstyrsvarianter, så det er mulig å få tak i orginale lykter. Spørs hvor mye penger du vil legge i det. Bla skjekke på finndel.no om det er å finne brukte lykter i bra stand.

Ellers så er det mange nettsider som selger uorginale sota lykter som er lovlige å bruke.

 

Det å bytte ut front og bakfanger er nok det aller dyreste. Da det gjerne kommer opp i prisklassen 20 tusen om du ønsker de profflakkert.

Ser ut ut det er irmscher frontfanger og frontleppe på den du har lagt ut. Felgene er jeg usikker på.

 

Det er i hvertfall det jeg har å komme med av tips.  

post-103090-0-93303700-1473513755_thumb.jpg

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt off topic, hvorfor kjøpte du en bil du ikke liker utsende på? smile.gif

 

Tidligere dailydriver hadde gåen motor, og er avhenging av bil for å komme meg fra å til jobb..

Kom over denne til en rimelig pris hos forhandler, så endte med å kjøpe den i all hastverk dagen etterpå.

Ser store muligheter for å få den ganske pen, men krever selvfølgelig litt jobb her å der. 

 

Som han over sa, kommer langt med felger, senk å fangere :)

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

  • photo-thumb-103090.png?_r=1463175136
 

OpelduudeI Dag 15:28

  • #3

Legger ved et bilde av min egen selv om det er facelift utgave. 

Hjelper mye å få på 18,19, 20 tommers felger alt etter ønske og få senka den 3-4 cm slik som jeg har gjort. 

Jeg har kun satt på senkefjærer da jeg synes det er litt for dyrt å bruke nærmere ti tusen på skikkelige coilovers.

 

Sette på mørke blinklysglass på sidene og bytte ut baklyktene til sota utgave som er standard på facelift versjonen.

 

http://www.ebay.com/...hsAAOSwMgdXzxGF

 

http://www.ebay.com/...CYAAOSwWfFXkges

 

Disse kommer og med mørke frontlykter på noen utstyrsvarianter, så det er mulig å få tak i orginale lykter. Spørs hvor mye penger du vil legge i det. Bla skjekke på finndel.no om det er å finne brukte lykter i bra stand.

Ellers så er det mange nettsider som selger uorginale sota lykter som er lovlige å bruke.

 

Det å bytte ut front og bakfanger er nok det aller dyreste. Da det gjerne kommer opp i prisklassen 20 tusen om du ønsker de profflakkert.

Ser ut ut det er irmscher frontfanger og frontleppe på den du har lagt ut. Felgene er jeg usikker på.

 

Det er i hvertfall det jeg har å komme med av tips.  

Vedlagt(e) bilde®

 

 

 

 

Dotzfelger? specs?

 

stussa litt på boltsirkelen på vectra.. 5x110... sett noen fete felger til salgs med 5x112-114..  5x112, skal gå greit det med slingrebolter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5x112 felger. Jeg kjører med vanlige bolter. Det går helt fint. Skrur de rett inn for hånd uten problem. Aldri merka noe til det. Det er trossalt bare 2 mm avik delt på 5 bolter. Felgene heter Ocean Deep. 18" ET: 35 husker ikke om det er 7,5 eller 8" i bredde. Kjører på mye dårlig vei så vil ha såpass med gummi. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5x112 felger. Jeg kjører med vanlige bolter. Det går helt fint. Skrur de rett inn for hånd uten problem. Aldri merka noe til det. Det er trossalt bare 2 mm avik delt på 5 bolter. Felgene heter Ocean Deep. 18" ET: 35 husker ikke om det er 7,5 eller 8" i bredde. Kjører på mye dårlig vei så vil ha såpass med gummi. 

 

Hmm.. får se om jeg finner noe brukbart. 

 

hvor mye har du senka bilen? har lyst til å fylle hjulbuen litt mer.. så enten større felg, mindre dekk eller mere senk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår