Gå til innhold

Hedins bil i Strømstad overpriser!


Kaare1950

Anbefalte innlegg

Jeg leste for over et to år siden i et annet forum at Hedins bil, Mercedes-forhandleren i Strømstad, overpriset nordmenn. Jeg stakk innom der for to uker siden for å høre hva de tok for B-service på min 220CDI automat 2008-modell C-klasse kjørt 184.000 km. Jeg visste på forhånd prisen fra mitt tidligere brukte verksted i Arvika, og Hedin tok knapt et par hundre kroner over den, så jeg aksepterte dette og tok servicen der. Praktisk for meg siden jeg bort i Sarpsborg. Arvika er tross alt 139 km og over 2 times kjøring unna. Dette var ons. 24.08.16

MEN - mandag 6.09. fikk jeg problemer med ESP'en, det rykket til under fart på motorveien. Vel hjemme stoppet jeg selvsagt motoren, men startet den igjen. Da var beskjeden om "ESP has been disabled" borte. Dette har skjedd en gang før for ca. et år siden. Jeg skulle uansett handle i Strømstad og stakk innom Hedin, forklarte saken og fikk en prisforslag på 1499 SEK inkl. mva. Hmmm.....så mye bare for å UNDERSØKE databanken i bilen, ikke reparasjon? Så jeg skrev mail til mitt tidligere verksted i Arvika, forklarte problemet, fikk pris tre timer senere på mail; 636 SEK inkl. mva.!!!! I tillegg fikk jeg også en mye lavere pris på eventuell bytte av høyre drivaksel dersom det viste seg at denne må byttes ifb. med ESP-feilen. I så fall sparer jeg ca. 1800 kr mer!

Konklusjonen er vel opplagt. Hedin tar virkelig hardt i på prisingen sin. Om dette gjelder bare norske biler, vet jeg ikke, men jeg vet at jeg heller kjører til mitt gamle pålitelige Mercedes-verksted i Arvika til tross for over 2 timers kjøring. Aldri mer Hedins som sa at deres timespris er 1500 kr.! Kjøss meg bak, det er jo norsk blodpris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at når du får utført jobber i Sverige skal du egentlig betale mva. på jobb og deler når du kjører tilbake til Norge. 

Jeg har heller aldri skjønt poenget med å få jobber gjort i Sverige. Er du heldig sparer du noen hundelapper, men hvis du derimot leverer bilen til BilXtra, Meca el. så kan du spare en tusenlapp eller tre.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår