Gå til innhold

Mangler turbotrykk

Ranger emnet


Bratlie93

Anbefalte innlegg

Hei har litt problemer med min 1.9 tdi passat.

 

Det hele startet her for et par dager siden, jeg var på tur hjem og alt fungerte som det skulle, når jeg skulle ut igjen på kvelden gikk bilen som en dass, ikkeno turbotrykk i det hele tatt.

 

Fikk en til å ta diagnosen for meg, der fant vi en feil kode: 17958

 

Søkt litt på nett, men er ikke så ekstremt god i engelsk xD men funnet ut at det kan være noe vakuum styr, gått over alle slanger og bytta to som gikk fra n75 ventil, men fortsatt ikke noe futt. Gjort rein kontakta som går inn på n75 ventil og den føreren som sitter på intercooler røret. Men fortsatt ikke noe futt.

 

Er litt redd for at det er den n75 ventil, men vil spørre her før jeg kjøper alt mulig og skrur på alt.

 

Mvh Bratlie93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er det n75.

Som trøbbler.

Men du har trøbbel med Charge Pressure Contro. Negative Deviation. Da har du en oppe ved torpedoveggen som sitter under map senor. Så har du en som sitter nede ved ac vifta kontroller den to.

Og slanger som går mellom ventilene det.

Om du har tilgang til vag com så kan du styre disse to og teste den.

 

 

 

Også sjekk det duude skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er det n75.

Som trøbbler.

Men du har trøbbel med Charge Pressure Contro. Negative Deviation. Da har du en oppe ved torpedoveggen som sitter under map senor. Så har du en som sitter nede ved ac vifta kontroller den to.

Og slanger som går mellom ventilene det.

Om du har tilgang til vag com så kan du styre disse to og teste den.

Også sjekk det duude skriver.

Se på det nermere i morgen etter jobb ☺ kommer tilbake med oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett å prøvd litt div.

Det er en vakuum slange som egentlig sitter inn i luft filtre, men den er åpen. Prøvde å plombere den da fikk jeg mere trykk i vakuum'n, og EGR ventil åpna seg helt (dro seg tilbake) da kom jeg meg ikke av gårdsplassen engang. Men tok av slangen inn på EGR ventil, nå har jeg turbotrykk, men det kommer ikke før en 2200/2500 en plass, men før så kom den jo allerede på 1500/1700 en plass.

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår