Gå til innhold

Startproblemer


John0093

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Mercedes E240 w210 1998mod.

Fikk føst problemer med å starter den.

Starta gikk men ville ikke starte. Etter ca 20min kunne jeg starte den å kjøre. Etter nokon episoder med det stoppet den. Trudde det var rele et til bensinpumpa.

Fordi dei ikke fikk opp noko feil på PCen.

 

Etter ca 3uker bjyndte de på att. No får jeg kun starte den av og til.

 

Rele et ser ut til å vere ok.

Bensinpumpa hører jeg kver gang jeg får start på den.

 

Noko gode råd til hva ende jeg må bjynde i å feilsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa hører jeg kver gang jeg får start på den.

 

Men ikke de gangene du ikke får start? Da må du begynne der. Sjekk om pumpa får spenning, sjekk at rele fungerer, sjekk evt. styrespenning/konstant spenning til rele, sjek tenningslås og alle kontaktpunkter imellom dette.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rele et har 12.70 ca på

Det samme har bensinpumpa.

Har målt joringspunktene frame i motroen og dei var 100%.

 

Men bensinpumpa skal jo berre fylle opp filtere so stopper den jo. So viss ikke motoren min "tar i mot" bensin so ligger filtere full og pomp trenger ikke å gå. Dette er bare en tanke eg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den tanken stemmer, men hvis pumpa har 12,7v (med tenning på) og ikke går så er pumpa defekt.

Pumpa skal gå noen få sekunder hver gang tenning skrus på for så umiddelbart starte igjen etter at motor har startet.

 

Jeg foreslår at du tar ut pumpa og tester den.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa funker som bare det.

Får bensin heil frem til motoren. Vurdere feil på veivakselsensoren. Hørtes ut som en mulig feil.

Men hadde ikke noko feil på motoren når dei tok diagnose på bilen for ca 3uker med samme problemet.

 

Er det mulighet for å teste om veivakselsensoren er deff.

Skal på Mandag sjekke om tennpluggenen får strøm og tenner når proglemet er aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen starter når motoren er kald.

Har prøvd å kjølt ned svinghjulsensoren med startgass uten hel. Trur jeg ikke traff godt nok. To til slutt ut svinghjulsensoren å tørket av den. Såg fin ut. Men ventet til den var kald før jeg monterte den.

Starta å gjekk fint.

 

Men måtte vente 10-15min etter motoren stoppa før jeg kunne ta den ut. Var varmt.

 

Motoren sto på tomgang i ca 30-45min fra han var kald til jeg stoppet den og når jeg skulle starte den so ville den ikke starte. Dette gjore jeg før jeg tok ut svinghjulsensoren.

 

Kan det vere svinghjulsensoren som er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår