Gå til innhold

Problem med Webasto

Ranger emnet


_waldemar

Anbefalte innlegg

Har en 407 2.0 HDi med orginalmontert Webasto som kjørevarmer og skal tenne når kjølevann/utetemperatur er kaldt nok og hjelpe å få motoren fort varm,på slutten av vinteren/tidlig vår sluttet den å tenne selv om det var mer enn kaldt nok til at den burde starte.

Ingen feilmeldinger dukker opp i diagnose.

Har også ett ettermontere ur inni bilen som jeg kan manuelt start og bruke som parkeringsvarmer/timer og starter jeg den fra denne plassen tenner og varmer Webasto som normalt,så webastoen funker greit med unntak av selvtenning på kalde dager.

Mistenker en sensor som gir signal til Webasto som svikter/ledningsbrudd...noen som har idé om hvor den får signal fra?

Tempmåler inne i bilen er helt OK.

 

Gode råd mottas med takk.

 

Kjekkere ligge å krype nå enn en kald vinterdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesper1201:

Mener du da muligens bare en sensor som måler lufttemperatur og sender signal til Webasto?

Så skal Webasto slå seg av med en viss vanntemperatur ?

 

Skal en av dagene av med bunnplate og skifte olje osv og skal ta meg litt ekstra tid til å studere hvor ledningene går til.

 

Få fatt i kjølespray for sikkerhetskyld er vel heller ingen dum idé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den måler luft temp. og da skal Webasto'en starte ved rundt en +4-5 grader.

 

Det kommer litt ann på programmering, jeg vet at tidligere var det mange som slo seg av når motor oppnådde driftstemperatur ved temp rundt 0 mens når det ble kaldere brant de hele tiden.

På min brenner den hele tiden.

 

Et lite tips;

Siden Webasto'en hele tiden starter er sjansen for at den kokser igjen stor hvis du bare har småkjøring, og da kan det faktisk være en fordel at den ikke starter automatisk men kun når du ber om det ved å aktivere den via uret. Jeg har koblet ut auto start på alle mine biler med dieselbrenner :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår