Gå til innhold

Fysisk bredde og høyde på Mitsubishi Outlander PHEV


kenneprot

Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Vi skal kjøpe oss hybrid-bil etterhvert, og Mitsubishi Outlander PHEV står på listen over mulige kandidater.

 

Vi har en relativt trang garasje, så jeg trenger å undersøke om Outlanderen rent fysisk kommer til å få plass der. Vår 2009-modell Ford Mondeo stasjonsvogn får akkurat plass i bredden, så jeg bør helst ikke har noe som er særlig bredere. Høyden vil også være et issue, spesielt siden jeg antar jeg må ha takboks på for å få plass til hele familien og barnevogn.

 

Tok en titt på http://www.mitsubishi-motors.no/outlander-phev/#!spesifikasjoner/tech-spec/2-0-liter-4wd-16-ventiler-dohc-mivec med ved første øyekast kunne jeg ikke finne noe info om høyde og bredde. Er det noen som kjenner til hvor jeg kan finne slik info?

 

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://takboks.no/produkt/skibokser/skiguard-850-tilpasset-mitsubishi-outlander

Denne er 310mm høy så hvis du plusser på 150mm til i feste så ender total høyde på 2160mm. (Ikke ta det for god fisk, men så fryktelig langt unna sannheten er det nok ikke)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://takboks.no/produkt/skibokser/skiguard-850-tilpasset-mitsubishi-outlander

Denne er 310mm høy så hvit du plusser på 150mm til i feste så ender total høyde på 2160mm. (Ikke ta det for god fisk, men så fryktelig langt unna sannheten er det nok ikke)

 

Tusen takk, virkelig bra jobb med svarene du har postet på tråden her.

 

Tipper nok bilen blir for høy for garasjen når takboksen er montert, så enten må jeg gå for en lavere bil, eller så må jeg belage meg på å montere boksen når det er behov for det. Dersom jeg får plass til barnevognen i bagasjen vil jeg nok ikke trenge skiboksen fullt så ofte. Må vel få sett og og målt i praksis for å vurdere om barnevognen får plass eller ikke.

 

Får gå litt i tenkeboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte ved en tidligere anledning så er Passat GTE en veldig solid kandidat, men denne bilen bærer litt preg av "sportslighet" så hvis en ikke er ute etter det, vil jeg tørre å påstå at Outlander PHEV er en av de bedre alternativene. 

 

Jeg ville nok gått for alternativet der takboksen monteres de gangene det er behov for den. Jeg har ikke barn så fysisk størrelse på de forskjellige barnevognene vet jeg ikke, men kan ikke tenke meg at det ikke skulle være plass til en normal størrelse barnevogn baki Outlanderen.

 

Uansett, lykke til med bilvalget - å kjøpe bil er alltid morsomt og spennende :D 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte ved en tidligere anledning så er Passat GTE en veldig solid kandidat, men denne bilen bærer litt preg av "sportslighet" så hvis en ikke er ute etter det, vil jeg tørre å påstå at Outlander PHEV er en av de bedre alternativene. 

 

Jeg ville nok gått for alternativet der takboksen monteres de gangene det er behov for den. Jeg har ikke barn så fysisk størrelse på de forskjellige barnevognene vet jeg ikke, men kan ikke tenke meg at det ikke skulle være plass til en normal størrelse barnevogn baki Outlanderen.

 

Uansett, lykke til med bilvalget - å kjøpe bil er alltid morsomt og spennende biggrin.gif

 

Outlander'en er unektelig mer tiltalende enn Passat'en, så skal definitivt ha denne på listen over kandidater. De to avgjørende forholdene er dette med fysisk plass i garasjen (f.eks. bredde, bør ikke være stort bredere enn Mondoe'en min før jeg får problemer med å komme meg inn og ut av bilen), og at behovet for skiboks blir så lite at kona slipper å ordne med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår