Gå til innhold

Girkasse trøbbel!


Sammy-nor

Anbefalte innlegg

Hei! Er heilt ny på forumet og har akkurat kjøpt meg primera p11 97 mod SRi!

 

Problemet er at ny drivaksel på førerside er montert men "tar ikkje" har sjekka at den er heilt inne på splinen, men høgre side roterer uten at venstre side går rundt! Går dette seg til når diffen får belastning? Akkurat no står bilen på bukk og begge framhjul er av :)

 

Håper nokon kan komme med godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Då er me einige! Har prøvd dette med bade den nye og gamle (som stod i før), og sett bilen i gir, og då tar ikkje drivakslingen, sjølv om den er så lang inn som den kjem (og skal) støvtetningen rundt ligger heilt inn mot girkassa :P

+ kjenner at den sitter i sporet til låseringen. ...kjennes ut som et tannhjul "nesten" tar tak når eg roterer :( ... What to do?!?

 

Før eg bytta drivakslingen var bilen i kjørbar stand og girkassen kjentes heilt fin ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett drivaksel er nøyaktig like lang? Splinesen er også like lang? 

 

Det du kan gjøre, hvis splinesen er like lang, er å starte motor (fortsatt med begge framhjulene i lufta) og sette den i 1. gir. Gå så å hold igjen det hjulet som er "i orden" med hendene, da skal det andre hjulet begynne å rotere - gjør det ikke det er det skjedd noe med diffen din.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Tidligare i kveld prøvde eg å rotere på motsatt side mens bilen var i 1.gir, då såg det ut som "problemakslingen" tok/roterte motsatt vei som den skulle! Så kan vere diffen har spelt meg eit lite puss, og at alt er i orden :)

 

Skal teste metoden du nevner, men må montere sammen begge sider først :)

 

Takk for rask respons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Tidligare i kveld prøvde eg å rotere på motsatt side mens bilen var i 1.gir, då såg det ut som "problemakslingen" tok/roterte motsatt vei som den skulle! Så kan vere diffen har spelt meg eit lite puss, og at alt er i orden smile.gif

 

Skal teste metoden du nevner, men må montere sammen begge sider først smile.gif

 

Takk for rask respons

 

Hvis den roterte motsatt vei er alt iorden så da er det ikke noe behov for å teste slik jeg skrev :) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår