Gå til innhold

Lang tid på å starte bilen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

har en mazda 3 bensin manuell fra 2008.

 

Den har vært på samtlige servicer og har ingen varsellys, og opplever ingen problemer med bilen utenom følgende:

 

Når jeg starter bilen når den har stått uten å blitt brukt noen dager, så bruker den uvanlig lang tid på å starte. Altså jeg må holde nøkkelen i posisjon 3 i opptil 6-8 sekunder før den starter. For at dette skal skje må bilen ha stått ubrukt i 2 døgn. Jeg bruker som regel bilen man-fre, men lite i helgen. Bilen kan fint stå et døgn, da starter den som vanlig; altså motoren er like kald etter å ha stått 1 døgn som når den har stått 2 døgn, men det er først når den har stått 2 døgn jeg får problemer. Kan jo også nevne at det har vært rundt 20 grader de gangene jeg har startet bilen med dette problemet. 

 

Har skiftet batteri og det virker ikke som det var problemet. 

 

Jeg har ikke mye greie på bil, men jeg har søkt meg frem til 3 løsninger:

 

1. Tennplugger?

2. Startmotor?

3. Noe som drar strøm når bilen er av?

 

Jeg har koblet denne til for et par mnd siden: http://car-solutions.com/en/car-usb-ipod-adapter-dension-gateway-lite-for-mazda-gwl3ma1.php til bilens stereo for å kunne høre musikk via telefon i bilen. Kan denne dra strøm mens bilen er av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den starter fint etter et døgn men ikke etter 2+ så kan du antagelig utelukke alt som har med temp. elektrisk, tenning ol.

Siden du kan dra den i 6-8 sekunder antar jeg at batteriet er i god stand og at startmotor drar rundt i normalt tempo?

 

Kommer den gradvis på en og en sylinder og hoster seg igang eller kommer den momentant og forblir stabil?

Jeg vil setter en 10'er på at bensinen renner tilbake slik at du må dra frem denne før motor starter. (Defekt enveisventil) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår