Gå til innhold

Efaring med chiptuning av Tdi 1.6 som står i Skoda octavia 2012

Ranger emnet


lappjo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å chippe min skoda 2012 mod. De som skal gjøre dette sier at de har gode resultater på denne motoren (tdi 1.6)105HK/250nm -> 148HK/320nm. Men nå har jeg hørt at denne motoren ikke er så særlig glad i dette? Noen som har erfaring?

 

Nå er jeg familiefar og forventer ikke en sportsbil. Ønsker bare å få litt mer kraft i motbakker og når jeg trekker hengeren med byggemateriell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er erfarne folk som tuner biler kan software spesialtilpasses, men hvis det er folk med dyrt utstyr og null erfaring (nevner ikke navn..) så får de bare ferdig software fra Tyskland.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg lurer på det samme :) 

Hvordan gikk det her? Har du chippet og hvordan fungerer bilen?

 

Har snakket med et chip firma og han sa at med å ta steg 1 på disse bilene ikke skulle være noe problem, og at det var en del igjen å ta ut.

Jeg regner ikke med å få en racerbil jeg heller, men at man slipper å gire så mye :)

 

Var viktig å følge servicer og ikke kjøre som man skulle ha hatt en RS6 eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker har ikke vært aktiv siden juni. 

 

Men, er som jeg nevnte tidligere - kjør med hodet på rett plass så er det ingen problem, og nok en gang, har bilen DSG så bør du la vær.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Ble gjennomført chipping i sommer, og med gode resultater. Bilen fikk en helt annen respons, og ble sterkere i motbakker. Merkes godt på momentet. Spesielt med trekking av last. Mindre giring. Merket også økning i pådraget ved forbikjøring. Forbruket i ikke noe særlig endring på, men føler ikke det er noe å sette fingeren på. Har du noen 1000 lapper igjen av feriepengene/skatteoppgjøret er det verd det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår