Gå til innhold

Motorolje passat 3c5 2006 mod 1.9TDI

Ranger emnet


sumtingwong

Anbefalte innlegg

1l på 3'000km er mye, men det er under maksgrensen for hva VAG syns er greit - 1l på 1'000km.

Kjører du på LL-intervaller eller bytter du olje på 10'000km intervall? Hva er gjort tidligere hvis du nylig har anskaffet bilen?

 

For å svare på spm. 

Min 2013 A4 2.0TDI bruker ikke olje, gått 60'000km.

Ingen av de seneste bilene jeg har hatt har brukt olje, men nå har alle vært nye (under 4år/70'000km) og jeg bytter olje hver 10-15'000km (avhengig av kjøremønster)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjølevann ok, ikke grått, klumper?

Motorolje ok?

Ryk det ekstra fra eksosen under kjøring?

 

Hvis ok... 

 

 

Min audi brukte masse.

Fylte på noe fra motorsenteret, det engelske olje merket og oljen var grå på farge som ny. Dyr 750 ca for en dunk, men vart tett før den ble halv ca.

Skal vistnok være medisin på eldre Audi sa de og da virker det nok på din og.

Etter det, tett og ikke forbruk.

 

Semiringene dine som lekker sikkert.

Lekker hos meg..kan se det under bilen under multireima/register.

Skift de neste gang du skifte register.

Vanlig på alle merker selv om det er mer vanlig på biler gått 200.000 +

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min golf 06 BKC 1.9TDI bruker noe rundt 1L på 5-6000km. Ser noe svetting ved ladeluftslange koblinger ved intercooler, men utifra det jeg vet er det normalt så lenge det ikke pøser motorolje ut..

 

 

Det du ser der er nok (uten noen garanti) bare et resultat av veivhusventilasjon vil jeg anta, ikke noe unormalt.

Hadde turbo slipt olje igjennom ville det kjapt blitt verre og verre.

 

Hvis du tar av den slangen som henger lengst ned (ladeluftslangen) så skal det renne ut maks 2,5dl med olje, kommer det mer er det bekymringsverdig. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår