Gå til innhold

Primera "fusker" ved gasspådrag


Crowbar

Anbefalte innlegg

Heisann.
Lagde konto her for å diskutere litt mekking på amatørnivå, men så ble visst første posten min et sånt typisk "pliis trenger hjelp"-innlegg. shakehead.gif

 

Litt info

Kjøpte nylig en 1999 Nissan Primera (P11) 1,6L Bensin.

135.000 kilometer

En eier tidligere (syklist som bare brukte bilen i ferier og helger, god servicehistorikk).

Skiftet caliper bak før jeg kjøpte den, andre caliper bak røk ei uke etterpå. Også skiftet.

 

Problem

(især) ved varm motor fusker/lugger bilen ved moderat til hardt gasspådrag. Det er spesielt merkbart i 1500-2500 RPM, da er det akkurat som om bilen bytter veldig hurtig mellom å ha 10 hester og 100 hester. Det er ikke som om den rister og harker skikkelig, men mer at det virker som om den kveles. Litt som når man slipper clutchen uten å gasse på. Om turtallet blir over 3000 (Har bare prøvd et par ganger) merkes det ikke så mye. Ved rolig kjøring opp til 1500 rpm er det ikke noe problem, motoren maler som en katt på tomgang, ingen ulyder i motor eller farget eksos.

 

Ting jeg nylig har gjort

Skiftet olje for 250 km siden (Castrol)

Skiftet drivstoffilter i dag (ingen forbedring av problemet)

Skiftet caliper og byttet bremsevæske (i går)

Mens jeg drev og mekket på bremsene, kom jeg til skade for å helle litt bremsevæske utenfor tanken. Jeg prøvde å skylle så godt jeg kunne med elektronikkrens, især i den kontakten på bremsevæsketanken som ble helt vætet. Ingen forbedring av problemet.

 

 

 

Noen som vet hva det kan være? Har tenkt å finne meg et diagnoseverktøy for å se om det kan identifisere problemet, men har ikke kommet så langt.

Takk på forhånd! smile.gif

 

 

PS:
Vil helst fikse problemet selv (altså ikke verksted), da jeg er student og bilen ble kjøpt inn delvis for å lære litt selvmekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår