Gå til innhold

hjelp av feilkoder. haster!!

Ranger emnet


Audi4lifee

Anbefalte innlegg

I verste fall så er det feil timing på registerkjedet. Om jeg husker riktig, så har det vært en del problemer med det på de motorene der. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nå har jeg bytta kjede og alt funker som det skal :) men lurte bare på en ting : det er 2 multireim på den bilen. en som driver dynamo ac og vannpumpa også er det en liten reim litt lengre bak som driver kompressoren. skal den lille reima gå rundt hele tida? eller er det sånn at den kun går rundt når komprossoren slår inn?

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ac har ikke noe med turboen og gjøre.

Men når du trykker på knappen så stopper du. Ac kompressoren og sparer motoren energi eller du tar ikke noe ut av den.

Ac er et heilt egen del på bilen heilt uavhengig av turbo og kjølevæske på bilen.

 

Det vil si når du slår av kompressoren, så har du ikke riktig så mye kaldt luft inn i bilen. Som da den går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå forstår jeg ikke helt det du mener.. ble litt forvirra..

på den bilen så er det både turbo og kompressor.. altså twincharger.

som skrevet over så ser jeg ikke reima til komprossoren går rundt.. altså den lille reima som driver vannpumpa og komprossoren.

 

du snakka om en econ knapp som du sa at hvis jeg slår den av/på så reagerer kompressoren. uvhengig av om den er på eller ikke. kunne ikke se noe spesielt slitasje på den magnetiske clutchen som kobler inn og får kompressoren rundt

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den lille reima bak vannpumpa går ikke rundt.. kan ikke huske at det gikk rundt eller ikke.. så aldri.

hører ikke noe kompressor lyd heller.. bilen går helt vanlig liksom som om det skulle være vanlig sugemotor. var litt mer drag i den før

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår