Gå til innhold

problemer med s4 2,2 Turbo aan-HJELP?

Ranger emnet


Golf2td

Anbefalte innlegg

Problemet er at den drukner i bensin. 

 

 

Har feilsøket litt

funnet en ledning som er koblet opp til rele 372 der andre ende av ledening går til jord.

denne ledninger er koblet opp med en bryter.

når bryteren er av/ikke tilkoblet rele vil ikke bilen starte.

når ledeninger/bryteren er av så går heller ikke bensinpumpe.

Når bryteren er på går bensinpumpen konstant(?) ved tenning slått på, Det gjør den når bilen står og sviver også.

ledningen er koblet opp til pol "T"på releet, altså den minste av de.

spørsmålet er altså hvorfor bensinpumpen ikke slår inn uten at denne ledninger er aktivert inn til releet.

 

Når tenninger er slått på så freser det i railen eller i dysene.

 

Jeg har nå montert stor turbo, store dyser, større intercooler og ecu som er for dette oppsettet. 

 

problemene var der også før jeg gjorde disse endringene, men ble verre etter at de store dysene ble montert.  

 

 

Diagnose er tatt med VCDS som sier 65535 styreenhet defekt 00-00--

 

Noen som kan hjelpe meg?drive2.gif 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningen som på din går via bryter er vel den som opprinnelig slår på og av bensinpumpereleet. Dette releet skal stå på ca 1 sekund etter at tenning er skrudd på, for så å forbli av til ECU får pulser fra hallgiver.

Er det montert datasprut på bilen, eller er original ECU i bruk? Om datasprut, har du montert dyser med høyere cc/min så er det ikke rart motor drukner i bensin. Dersom MAP er det samme så er dutycycle på dysene det samme, og med større dyser så må motor få tilsvarende mer bensin. Tipper du må mappe om sprutet ditt, om du har datasprut da :) Men så skriver du at ECU tilpasset dette er montert... ECU for samme bensintrykk som du har på din? Her kan det være så mangt som er årsaken, blir derfor bare gjetting fra min side :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar quattro.

 

Den har ikke datasprut.Problemet var der også fra tidligere. Da var det kun montert mtm 303 chipper og 3bar map sensor. Når jeg kjøpte bilen og kjørte den fra jevnaker så lå den og fusket under normal kjøring, men kunne kvikkne noe voldsomt til når den fikk turtall for å så fuske enda mer på lave turtall etter pådrag. Min misstanke er på releet og rundt dette da jeg tror den står å spruter inn bensin hele tiden med bare tenning på. På turen hjem fra jevnaker så kom røkte den til tider svart(bensin). Jeg inviterer deg på ei cola, Quattro73!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt med litt lyd i fuelrail når bensinpumpa går, det som IKKE er normalt, det er om det kommer bensin ut av dysene uten at motor går. Sjekk opp i dette, da det vil fortelle om det er noe galt med dysetider, eller om det er elektrisk feil.

Kjør bensinpumpe, sjekk at det ikke kommer bensin ut av dysene når det er driftstrykk få fuelrail.

Cola? Næh, en dram er bedre ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet til orginale dyser og sett om de spruter bensin når tenning står på. Det gjore dem ikke. De begynte først å sprøyte etter tur når jeg kinnet. Jeg har pusser av tennpluggene, så nå starter bilen. De var kullsvarte og våte. Bilen går ikke rent på tomgang,men det skylles nok all eksoslekasjen jeg har før lamda. Pinnebolter er min store skrekk, de knekker.. Nå er spørsmålen hvorfor den ikke får ladetrykk. Ladetrykksensor/reguleringsventilen har 3utganger. Hvor skal jeg koble disse opp?.

Delenummer 034906283H.

En dram skal du fåpartyon.gif  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal komme bensin ut av dysene når du kinner.

Jeg har skrudd av og på noen manifolder etter hvert, muttrene pleier gå greit av, om man trenger da ikke bytte pinnebolter. Må de byttes så bruker jeg en rørtang til dette, går alltid bra. Eksoslekkasje før lambda er IKKE bra og MÅ fikses!

 

N75Diagram.jpg

 

elektrikventiln75ladedrhm4xsvgMdm.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det på bildet er veivhusventilasjon :)

En anelse luft vil turbo lade ved å ruse motor, men man må kjøre med pådrag for å lade normalt. På tomgang vil man ha undertrykk i innsuget, ca 0,6 bar under atmosfæretrykket.

Sjekk grundig for lekkasje på slange mellom innsug og ECU (MAP-sensor).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enklere med bilder enn å skrive ;) Se i linken, der er det masse bilder av vakumslanger osv for AAN :)

 

http://www.audiworld.com/forums/audi-original-s-cars-25/aan-boost-testing-options-2843297/

 

Nede til høyre ser du N75, og ene slangen der skal inn på nippelen på turbo. De to andre til WG og atmosfære.

 

AANAirFlowDiagramRev1.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 bar i innsuget er 'normalt' ved gasspjeld fullt åpent - også uten ladetrykk. Alle slanger er koplet riktig iht skjemaet over?

Så lenge turbo ikke lader så skal også WG være stengt, og hører du turboen så er det hvertfall ikke stuck. Kom til å tenke på, du sier plugger var våte, altså for motor mer enn nok bensin. Er du sikker på at du ikke har lekkasje mellom turbo og innsug? Slangen inn på IC (Michelin man) er kjent for å morkne med årene, så sjekk alle disse grundig. En annen ting du må tenke på er at motor kan gå rett i nødmodus dersom ingen sensorer er tilkoplet ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår