Gå til innhold

Førstegangs BMW-kjøper

Ranger emnet


mills_kaviar

Anbefalte innlegg

Hallais.

Jeg har hatt 3 biler i mitt liv. Alle har vært VAG, og i tillegg har familien så og si alltid hatt VAG. Nå er jeg litt lei traustheten og forhjulstrekk med torque steering, dekkslitasje og div annet. Fordelen er jo på vinteren, men har hørt at også BMWene har blitt bedre på dette. Så jeg har fått øynene opp for BMW. Har også hørt at BMW-eiere er veldig fornøyde.

 

En av grunnene til at jeg har holdt meg til VAG er fordi jeg kjenner bilene godt mekanisk, da jeg skrur litt selv. Så lurer på hvordan det er å skru på BMWene. Erfaringer? 

 

Har pekt meg ut 320i E91 etter facelift (2008). Hva er det jeg må se etter hvis jeg skal kjøpe denne bilen? Hjuloppheng, bremser, motor, lakk, elektrisk osv. Noen spesielle feil som går igjen på denne bilen?

 

Da tenker jeg vi har en start, og så tar vi det derfra :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bakhjulsdrevet bil med hovedtyngden foran (som nesten alle har), vil aldri ha fremkommelighet som en normal forhjulsdrevet bil. Er det snakk om firehjulsdrift så fungerer det meste bra i dag. Total dekkslitasje er ikke mindre på en BMW enn på en VAG.

Håper du blir for lyd, uansett hva du ender opp med ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange av dekkforhandlerene jeg har snakket om sier forhjulstrekk spiser mer dekk enn bakhjulstrekk. Det er jo egentlig logisk. Siden forhjulstrekk bruker grepet både til svinge-grep og akselerasjon i svinger. Sliter veldig med grepet med 180 dieselhester som jeg har nå hvertfall. Og sporer veldig ved akselerasjon på rett strekk (torque steering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg med at du ikke får så mye slitasje på dekkene fra den 320i motoren da smile.gif Den er ikke direkte sterk. Tung bil og "lite" moment 

 

Men ja, kule biler iallefall smile.gif

 

Jeg har ikke prøvd den enda, så jeg er spent på kraften. Er jo vant til å få all kraften kastet i en svær klump, og så er det tomt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår