Gå til innhold

Tips til Førerprøven

Ranger emnet


ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

Fikk spørsmå hvordan vinduspusser/spyleveska fungerte:)

 

Spruta litt og lot den gå 3 ganger med vinduspussern :D

 

Vet ikke helt hva jeg gjorde feil siden sensor sa 0 Feil ;)

 

Men det hjelper å stresse LITT før du skal kjøre opp så du IKKE er så stressa når du skal kjøre.. Jeg glemte legget mitt hjemme jeg.. så hadde 9 min på å betale regninga inne på Biltilsynet og få mamma til å komme med legget mitt.. Gikk i 8 minutter å stressa som faen utenfor biltilsynet.. Morra mi kom 1 min før oppkjøring, beiner inn å betaler. hopper ut i bilen og sensor skrur på Airconditionen..hehe. Han så jeg var litt svett.

 

Hadde sensor "stryke-odd" :D Snill kar det

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde vel 2 "feil" når jeg hadde oppkjøring.

første var at jeg kjørte litt fort inn i rundkjøringa ( de andre hadde vikeplikt, men men)

Den andre var litt morsom, vi kjørte bortover en lang øde slette og der trodde jeg det var 40 ettersom at jeg ikke hadde sett noen andre skilt etter dette, men utenfor tettbebygde strøk er det 80 vist. Så da jeg fikk en fyr som dro forbi, så sa jeg at "hehe, er det ikke 40 her a, og skulle lissom være litt kjekk og imponere"

 

Så kommer dame sensoren og sier, nei her er det nok 80 gitt.. og så skreiv a noe greier på blokka si

 

kan si at jeg var nokså svett når vi endelig var framme da :)

 

Jeg fikk faktisk ingen tekniske spørsmål, hu dama var vist ikke intresert i det.

 

nervøs kommer man alltid til å være foran en stor utfordring, men jeg fant ut at samtale hjelper alltid når man skal kjøre opp. Satt å snakka om diverse med sensoren og de er der for å hjelpe deg, ikke for å stikke kjepper i hjula dine!

 

Lykke til ;)

[0]Bmw 320i -89

[X]Toyota Corolla -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde faktisk nesten ikkje feil på oppkjøringo, men fy faan å eg svetta å jævelskap.. måtte him å dusja ittepå.... ;)

 

Men sensoren va utroli kul! Første an gjorde når an satte seg i bilen va å slenge seg bak i setet, å legge knærne opp på dashbordet :D An glømte heilt ut nåke spm i begynnelsen å sa barra "peis på".. Snakka barra bil me han heile turen, å an blei heilt i hondre når me plutseli låg bag ein eldre Lotus... Sa eg måtte gassa på å ligga bak så an fekk sjå nærmare på an.. Å så blei de diskusjon om kas Lotus det var....

 

Meinte og på at eg var for sikker i trafikken og burde ta flære sjansar i f.eks ronkjøringar... =) Konge oppkjøring...

 

Oppsummering: ingenting å værr nærvøs for! Barra ikkje stress for masse!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk oppkjøring jeg også, om ca 2mnd. Sitter alt idag og er kjempenervøs for å stryke, noe jeg ikke helt skjønner. Alle vennene mine har klart å stå på oppkjøringen, ikke alle er like flinke til å kjøre heller. Men de klarte det. Hva er det de er mest nøye på? Jeg har blitt fortalt høyreregel og speilbruk, samt plassering i rundkjøringer. Noen som har noen fler ting å tilføye?

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Jeg har faktisk oppkjøring jeg også, om ca 2mnd. Sitter alt idag og er kjempenervøs for å stryke, noe jeg ikke helt skjønner. Alle vennene mine har klart å stå på oppkjøringen, ikke alle er like flinke til å kjøre heller. Men de klarte det. Hva er det de er mest nøye på? Jeg har blitt fortalt høyreregel og speilbruk, samt plassering i rundkjøringer. Noen som har noen fler ting å tilføye?

Akkurat det der satt jeg å tenkte på i månedene før jeg skulle kjøre opp. Og det gikk bra :D

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg hadde kjøretimer idag, og kjørelæreren tror at jeg kommer til å klare meg fint, så ble litt mindre nervøs da :) Jeg får ikke lov av han å stryke faktisk! Blir vel til at jeg er nervevrak til den dagen jeg skal kjøre opp, så tar jeg det helt med ro på oppkjøringen, får jeg satse på.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du ikke stresser. Ta det rolig og kjør etter forholdene, men ALDRI over fartsgrensen.

- Jeg fikk spørsmål om bremsene, hvordan man kan sjekke om de tar riktig ! Jeg kjørte da rett fram i ca 30 kmt, tråkket inn bremsen og sjekka at det ikke dro til noen av sidene..

- På selve kjøringen fikk jeg ei hyggelig dame som lurte på om hun kunne snakke eller om det måtte være MUSE stille. hehe, Godt var det at hun snakket. Sensor noterer hele tiden og det må du ikke bry deg om. Når vi var ferdige spurte hun om åssen det gikk. Spør sensor om det så vær ærlig og kommenter gjerne enkelt episoder hvor du var usikker og sånn, men seff.. Du må jo si du hadde kontroll. Lykke til folkens

:fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThaBoZZ

Har oppkjøring om 2 uker og vil gjerne ha noen gode tips.

Hva gjorde dere bra og hva var ikke så bra?

Hva fikk dere spørsmål om på den tekniske delen?

Noen tips for og roe ned nervøsiteten? Regner med jeg kommer til og være rimelig nervøs :(

 

Takker for alle svar...

 

En kompis av meg, (han kjørte opp timen før meg) strøyk. Ble litt bekymret da, litt små nervøs fra før av, og spurte hva som hadde gått galt. Svaret sitter som støpt, den dag i dag :

 

"Jeg hadde vikeplikt, men benyttet meg ikke av den"

 

Holdt på å dø da..

 

Tror jeg fikk bremsekraft forsterkeren, jeg også..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er rimelig nervøs nå selv :( lissom så nærme den friheten og kjøre alene i min egen bil akkurat hvor jeg vil! Gjelder bare og stå på oppkjøringa...

Har kjøretest på kjøreskolen til tirsdag med en annen kjørelærer enn jeg pleier så dem kan se hvordan kjøringa mi er, og har jo også 60min oppvarming før selve førerprøven så håper på og bli kvitt det meste av nervøsiteten da...

Har hatt lyst på førerkortet så lenge nå og bare en feilfri førerprøve unna...

Håper jeg får en hyggelig sensor som jeg kan prate litt med under kjøringa :)

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår