Gå til innhold

A5 eller Passat CC?

Ranger emnet


Ådne95

Anbefalte innlegg

Hoi! 

Skal handle ny bil snart, tenker å bruke maks ca 230 000. 

Valget står i grunn mellom bilene nevnt i tittelen, men bare å komme med forslag. Ser og på 3-serie coupe (E92), men har bare hatt bmw-er tidligere, så vurderer å prøve noe nytt. Dessuten får jeg en 11/12 modell CC for prisen av en 2008 E92 :P 

 

Noen som har erfaringer med A5 og/eller Passat CC, og kan komme med noen pluss og minus ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaringer med Passat CC men den er jo basert på vanlig passat så kvaliteten er jo som VAG ellers, god.

Jeg ville definitivt valgt Audi A5 isteden, men nå er jeg Audi mann og ganske inhabil i den saken. A5'n er basert på A4 og Audi A4 B8 (2008-2015) har av ADAC i Tyskland blitt kåret til den beste og mest driftsikkre bruktbilen du kan kjøpe, så det burde ikke bli noen overraskelser ved å kjøpe en Audi A5.

 

Du bør ikke velge den eldste du finner, og hvis du velger bensinmotor bør du velge 2011-> men de fleste har allerede fått utbedret problemet med oljeforbruk uansett. Ta med reg.nr til en Møller forhandler så kan de bekrefte om det har blitt utbedret eller ikke. (Gjelder biler før 2011 med bensinmotor)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaringer med Passat CC men den er jo basert på vanlig passat så kvaliteten er jo som VAG ellers, god.

Jeg ville definitivt valgt Audi A5 isteden, men nå er jeg Audi mann og ganske inhabil i den saken. A5'n er basert på A4 og Audi A4 B8 (2008-2015) har av ADAC i Tyskland blitt kåret til den beste og mest driftsikkre bruktbilen du kan kjøpe, så det burde ikke bli noen overraskelser ved å kjøpe en Audi A5.

 

Du bør ikke velge den eldste du finner, og hvis du velger bensinmotor bør du velge 2011-> men de fleste har allerede fått utbedret problemet med oljeforbruk uansett. Ta med reg.nr til en Møller forhandler så kan de bekrefte om det har blitt utbedret eller ikke. (Gjelder biler før 2011 med bensinmotor)

Tusen takk for svar og info smile.gif  Heller igrunn mer mot Passat etter jeg prøvekjørte en A5. usikker på årgang, men var 2,7tdi. Blei ikke imponert over kjøreegenskapene..  skal jo liksom være en litt "sportslig" bil, men i forhold til imaget var den overraskende slapp/upresis å kjøre, ikke gikk den så bra heller :P  Har ikke fått prøvd en CC enda, du veit ikke om den er bedre der ?  litt usikker mtp at de bare har 2l som største motor shakehead.gif  men 170hk utgava bør vel bli greit nok med en omprogrammering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test flere A5 før du bestemmer deg. 

 

Opplevde stor forskjell på A4 B8 da jeg handlet bil. Første jeg testet var utrolig slapp, myk og usikker i svingene. Den jeg kjøpte, som har lik motor (143hk 2.0TDI) og understell er mye raskere, svarer godt og henger godt på veien for å være standard bil ;) 

 

Kan være at den A5 du testet var litt slapp i understellet og ned sotet. 

 

Selv om Passat CC er utrolig kule så ville nok jeg valgt A5, men nå er jo jeg også en Audi gutt/mann da :)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å få med sportspakke eller S-line eksteriør på en evt. A5, det piffer opp kjøreegenskapene litt ;) 

 

En 2,7 TDI skal gå vesentlig bedre enn en 2.0 TDI med 170hk. 

Husk også at mye lydisolering demper kjøreopplevelsen, du hører mindre til motor og dekkstøy dermed kan du blir litt lurt. Jeg har prøvekjørt to A5'er tidligere og den ene hadde 2,7TDI. Den gikk mange ganger bedre enn den andre A5'en og hvis jeg ikke husker feil så var det 1.8TFSI med 160hk.

 

Gjør som Karlsen sier, prøvekjør flere biler før du bestemmer deg.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår