Gå til innhold

Senk + Felger

Ranger emnet


kristoffer3110

Anbefalte innlegg

Hei, vurdere å skifte ut mine 15" stock felger på mk5'en, har ikke noe senk heller, så jeg lurer på om 18" uten senk ville sett helt bananas/traktor liknende ut. Fant ikke så mye bilder på google av 18" felger på stock fjærer, men fant disse (er dog ikke sikker på om det er 18" eller senk):post-151667-0-48447900-1459936027_thumb.pngpost-151667-0-74551100-1459936028_thumb.jpgpost-151667-0-50786500-1459936029_thumb.jpg 

Jeg lurer også på om noen har bilder av sin mk5 med/uten senk og 17/ 18" /19 felger. Har sett at GTI versjonen har originalt senk på 30mm? tror jeg, og det så ikke så gale ut med 18 på. Har noen noe anbefalinger til noe som kunne fått min til å se tilsvarende ut med 18 og nye senkefjærer, har helst ikke lyst å bruke så altfor mye på senkesett/coilovers, men kanskje bare senkefjærer, har også sett folk bruke H&R fjærer med 30/40 eller 50/40 senk, noen erfaringer med dette evt. andre fjærer? 
Og hvordan er det å montere senkefjærer vs coilovers, er det lettere, og er det noe jeg bør klare selv, kan si at jeg ikke har veldig mye bil-mekk bakgrunn fra før.

Takker for svar og bilder av deres biler smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan er det å montere senkefjærer vs coilovers, er det lettere, og er det noe jeg bør klare selv, kan si at jeg ikke har veldig mye bil-mekk bakgrunn fra før.

 

 

Foran er det like vanskelig å montere coilovers som senkefjærer. Fjæra sitter i demperen. Så alt må ut uansett. 

Bak er det lettere med senkefjærer. Fjær og demper sitter for seg. Men du må fortsatt skru av nedre feste på demperen for å slippe ned/ut fjæra. Så du sparer kanskje 5-10min bak. 

 

Det skal ikke mye kunnskap til for å bytte demper og fjær, men du må jo ha verktøy da. Fjær klemmer f.eks. Beste for deg er å sette bort jobben, evt høre med noen kompiser om de kan komme å hjelpe deg. 

 

En annen viktig ting du må huske å gjøre før du bestiller time til 4 hjulskontroll og lyskontroll er å kjøre inn settet. Fjærene (og demper) må kjøres inn. De vil falle litt etter noen ti talls mil. Bruk bilen til normale ting i 1mnd før du bestiller 4 hjulskontrollen. Da får fjærene tid til å sette seg godt før de justerer hjula ;) 

 

Og husk at det går fort med 2000kr++ på 4hjulskontroll, lyskontroll og time hos BT ;) Greit å ta med det i beregningene om du har en trang lommebok :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen ekstra utgifter da du skal sette på senkesett: :) 

 

Fjærbeinslager foran: 500kr +/-
(Evt nye støv mansjetter: 500kr) 

Forstillingskontroll + lys kontroll: 1500kr (kan variere fra sted til sted) 

Time hos BT: 500kr. (Monterer du et coilover sett feil må du justere det og bestille ny time igjen, 500kr til) 

 

Så du må nok regne med 2-3tusen kr ekstra da du skal på med et senkesett + få det godkjent :) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være kar og kjøre originalt å biggrin.gif ..men ser jo ikke så kult ut da :P hehe

 

Men jeg skal nok inn med Eibach senkefjærer på bilen min om ikke så lenge. Merker at den er litt slapp bak, så jeg må bytte demper/fjær uansett smile.gif Så da kan jeg like gjerne sette på senke fjærer biggrin.gif Evt et Eibach B12 kit (Demper og fjærer) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår