Gå til innhold

Vil VW/Møller dekke rust på min bil?

Ranger emnet


Majrab

Anbefalte innlegg

For det første så stammer denne rusten av dårlig vedlikehold av forrige eier, garantert vært elendig til å spyle godt ned mellom list og karosseri, er ikke vanskelig å skjønne hvor det er startet å utvikle seg.

Hadde dette blitt tatt med det samme istedenfor å vente til halve døra har fått rust så hadde det vært enklere og billigere.

Dette hadde aldri blitt dekket av Møller uansett da de hadde sagt at dette stammer fra ytre påvirkning, noe det også gjør.

Garantien til VAG sier 12år mot igjennomrustning, som ikke stammer fra ytre påvirkning. 

 

 

 

Tåpeligste kommentaren jeg har sett på lenge, alle biler ruster hvis eieren gir fullstendig faen i vedlikehold og vask og du skal jaggu ikke langt tilbake i tid før Mercedes var verre enn japser når det gjaldt rust, kjenner at jeg får sure oppstøt av en sånn kommentar som "...men det er nå da en Mercedes" 

Jeg sier absolutt ikke at VAG er feilfrie eller ekstremt motstandsdyktige for rust, for det er de absolutt ikke, spesielt Golf Mk5, Touran 1.gen og Passat 3C har lagd dype sår i lommeboka til enhver som vil at bilen skal se nogenlunde bra ut.

 

Ang. service på Møller så er VAG en av de billigere bilene å følge serviceprogrammet på (jeg sier ikke at det er bra med LL-intervaller, men det er billig..) og jeg kan garantere at du ikke følger alle punktene som et VAG verksted gjør ved en service.

 

 

Når det gjelder angående punkter ved en service, så er jeg litt uenig der. Hadde en tilfelle der for 7 år tilbake da jeg sendte min daværende Passat på Møller i Kongsvinger. Etter servicen sjekket jeg selv oljefilter og den så ikke ut. Stripene var bøyde og de var fulle av skitt og møkk. Det ble selvfølgelig en heftig diskusjon med Møller den gang som beklaget seg osv. Endte med at jeg fikk gjøre 4 servicer gratis hos de. 

 

Har også hørt med en som er mekaniker og jobber i Møller. Han innrømte selv at det ikke alltid blir skiftet alt som står som "skiftet" i serviceboka. Så lenge det ikke var nødvendig å skifte så gjorde dem ikke dette. Men jeg derimot, når jeg gjør service på min bil, skifter alt av filtre osv. Dermed har jeg også sluttet å sende bilen min selv på verksted. Sist service ville de ha 9500 kr for bytte av filtre, olje og bremseveske sjekk. Byttet alt selv for 1500. 

 

Men uansett.. Jeg skal ta en tur innom Møller og ta opp dette rustproblemet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av Møller er at de er utrolig hyggelige når det kommer til kjøp av bil, men så fort du har noe å klage på, så finner de alltid en måte og snike seg unna på. I tilegg til å være forholdsvis overprisa. 

 

Kan sammenligne det med en Opel Astra 2.0 CDTI 160 hk som er i familien. Der tok merkeverkstedet 8 tusen for service. 

Det inkluderte etterfylling av ac-gass. Demontering av alle bremsecaliperene, pusse ren alle anleggsflatene. 

Programvareoppdatering og Ac-rens. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan du kan påstå at Møller er overprisa når 2 års service har en utgangspunktpris på 4-4500,- og 4 års service på 5-6000,-

Det inkluderer alt overnevnt foruten AC service.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de reklamerer med lokkepriser som har masse små skrift. Den prisen er da såklart uten deler, kun for selve jobben. Så kommer verkstedmateriell pluss pluss. 

Sist jeg hadde bilen min på full service på et Bosch verksted, så betalte jeg 1800 kr for selve servicen og holdt delene selv. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 7 VAG biler og 4 av de med nybilgaranti og har dermed tatt service hos Møller, ikke engang 60'000km service med giroljeskift på en "ny" Audi A4 kostet mer enn 5'600,- så lurer på hvor du får dette med "lokkepriser" fra..

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen verksted som holder delene i prisen på servicen.

Og det er heller ingen problemer og kjøpe det du skal ha, og dem montere dette for deg.

Så prisen dem har er ingen overpriset service som resten av verksteder har,

Og når det kommer til rust så er det egentlig det samme alle forhandlere krever godt vedlikehold av bilen.

Vask like mye om vinteren som sommeren,,, :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår