Gå til innhold

Er dette et bra bilkjøp eller bør jeg prute mer? (link)

Ranger emnet


mia88

Anbefalte innlegg

Husk at den er en bil som kan være registrert så tidlig som juni/juli 2012 og da er den 3,5 år gammel.

Ja 105'000km på 3,5 år er mer enn snittet men 30'000km i året er normalt for ganske mange. Jeg hadde et snitt på 40-45'000km i året så det er ingen unormalitet.

 

En annen ting å tenke på, en bil som har gått langt på få år har ikke hatt mye småkjøring/kaldstart (som sliter mer på motor) og den har mest sannsynlig gått på motorvei store deler av tiden. Jeg ser ingen problemer ved å kjøpe den. Selvfølgelig kan du prute, men er ikke sikkert du får pruta så mye, da kan du evt. prøve å få med ekstrautstyr i prisen isteden, typ. motor- og kupevarmer ol.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver obs på at det er forrige utgave av Skoda Superb .  Reklamert som "unik bil" men som ikke ser ut til å spesielt ligge høyt på tre. Neppe metallic lakk ,Candy White ,minste type navigasjon computer (Amundsen visa vi Columbus) , Hengerfeste ikke nevnt, fast eller demonterbart ? Det meste som er lista opp som utstyr er standard på Skoda ,noe som ikke gjør denne bile spesiell unik. Her er det muligheter til å prute ,spesielt  siden ny type er kommet og bilen ikke har noe spesielt med utstyr ,nærmest kun standard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kun en tilsvarende bil på finn.no som kan sammenlignes og den ligger 10'000,- under og har gått 8'000,- mer. 

Den største forskjellen er interiøret, svart istedenfor hvitt skinn interiør. 

Ja, en kan prute og argumentere med ekstrautstyr, men siden det er en bil og sammenligne med på finn (og tro meg, det vet selgeren) så kommer en ikke langt men å påpeke det negative. 

 

Ta deg en prøvetur, er du fornøyd så kjøper du. As simpel as that.

 

Btw: hengerfestet er avtagbart.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen du linker til har Webasto, det har ikke den siste. Det er noe jeg definitivt ville satt høyt på prioriteringslista. 

På en annen side, den har gått betydelig mindre og det er noe nybil garanti igjen også.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår