Gå til innhold

Passat 2009 varmeproblemer

Ranger emnet


Passatabil

Anbefalte innlegg

hei har en Passat 2,0 110hk 2009mod. Bilen blir varm viss den bakker 30-40min i minus 20c.

Ser at det kommer røyk ut av webasto og snøen smelter under bilen. Har oppdaget at det ikke kommer luft til passasjerer i baksete. Da jeg startet å kjøre før bilen ble varm fikk jeg ikke varme i bilen. Motor ble 90c som vanlig, men når jeg skiftet innstillinger på varmen til å blåse opp mot vindu og ned mot fot så sank varmen 50%. Stoppet bil for å bakke å den ble varm. Når bilen er blitt varm å jeg starter å kjøre merker jeg at det blir litt kjøligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener til tider her...

Bakker, mener du da å stå på tomgang? VAG diesel blir ikke varmere av å stå på tomgang enn å kjøre. Webastoen hjelper dog mye.

Grunnen til at motortemp synker når du setter på heftig varme inni bilen er naturlig nok fordi du tar ganske mye varme ut av kjølevæska når du setter opp styrken.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg startet med en diagnose for å se om det ligger noen feil inne på spjeldmotorer eller styring av disse. 

Vet Touran og Golf har slitt litt med barnesykdommer på dette, kan hende det er noe av det samme som har skjedd hos deg.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke med overhaling av Webasto. I de aller fleste tilfeller blir hele brenneren byttet da Webastoen er lite egnet for overhaling, men jeg vet at det er mange som gjør det allikevel.

Men, hvorfor skal du overhale Webastoen hvis den fungerer?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja da forklarer det jo litt av varmeproblemene dine også.

Min Audi A4 B8 TDI blir knapt varm i det heletatt i -20 grader, klarer å få ca 75 grader på motor hvis jeg ligger på motorveien, men i 70-80 soner ol. så er jeg heldig hvis nåla bikker 50 grader.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår