Gå til innhold

Tips for bagasjeromsdør som sporadisk ikke vil åpnes?

Ranger emnet


TAN1954

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en brukt 99 Passat 1,6 st. vogn som virket noenlunde OK. 

 

Men bagasjeromsdøren krangler mer og mer.

 

Hører sentrallåsen ved døren virker, men døren vil ikke opp. Forrige eier sa den hadde begynt å krangle og det skjer oftere og oftere nå

Noen hanger kan jeg låse opp og igjen med nøkkelen og plutselig åpnes den så let som det.

Noen ganger vil den bare ikke.

Forrige eier påsto at den blir åpningsbar om den får stått en stund, men det må være lengre enn jeg har orket å vente.

 

Oljet litt i gripebøylen og syntes det hjalp noen dager, men nå er den mer låst en åpen.

 

 

Er dette et "kjent" problem tro...Aldri hatt VW før.

 

Stusser også på at det ikke er lys i instrumentpanelet på dagtid med kjørelys, men helt OK lys når jeg slår på lysbryteren. Skal det være slik?

 

Heller ikke vindusspyler på bakruten?

 

Noen som har tips å dele her for en som er ukjent med merke og biltype??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å demontere trekket på bakluka og smøre opp armer og kuler som åpner bagasjen. Se om det hjelper. Går de tungt så vil den jo henge litt

 

Det er null lys i instrumentet på stilling 0, eller på kjørelys da. Du må skru på lyset for å få lys i instrumentet. Så dette er normalt. Stilling 0 eller kjørelys som du sier er på en måte dag modus. Frontlyktene er dempet og null lys på instrumentet. 

 

At ikke vindus spyleren virker på bakruta kan være flere ting. Tett dyse, slange som har hoppet av eller defekt pumpe. Er vel egen pumpe til disse (Om jeg husker riktig) Størst sjanse for pumpa. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Etter (..endelig..) å ha tatt av dekselet bak og smørt, opp strammet skruer så virket det bra i en måned. Men nå må jeg  igjen krabbe inn bakdøra for å løfte opp stangen som liksom holder døren i lås. Alt virker, men ser ikke ut til at selve stangen ned til låsen sprette opp når det låses opp. Er ikke mangel på spenn i fjæren der heler, men vanskelig å forstå hvorfor den ikke går tilbake i riktig posisjon?

Manglende vann til bakrute er lokalisert til fysisk tett åpning ned til slangen, men hvordan i all verden får man åpnet opp den "mikrokanalen" da?

Ser ikke ut til at en demontering gir bedre tilgang heller? 

Noen tips her?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår