Gå til innhold

Bytte ut stereo i 9-3 03mod til stereo fra 09?

Ranger emnet


buerjr

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så lurer jeg på om det går an, uten for mye styr og koble ut den stereoen jeg har i min saab 9-3 fra 03 ( radio med "grønn" skjerm,og separat cd-veksler), med en spiller fra en saab 9-3 fra 2009? er det de samme koblingene og festeanordningene? samme størrelse?

Den spilleren jeg har funnet fra 09 er med radio, cd-veklser og AUX i en som samme enhet. ikke separat som jeg har i dag.

Håper det var forståelig skrevet.

 

Takker for svar.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Det ikke fysisk plass til den nye radioen i en 9-3 03-06, da må man isåfall flytte klimapanelet opp der radioen satt og lage til deksler selv. Noen har gjort dette før, jeg synes ikke det så noe bra ut.
2 - Stereoanlegget i 03-06 mod. er lagt opp med optiske kabler fra radio til forsterkere, og gjør det ekstra vanskelig å bytte radio. Da må det strekkes nye ledninger til forsterkere eller rett til høyttalere.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en original AUX kobling til den radioen som sitter der, og evt. byttet ut/lagt til høyttalere avhengig av hva som sitter der nå. (bilen kom med 4, 7 og 13 høyttalers system)
Og så hadde jeg satt inn ekstra forsterkere på høyttalerne i hattehylla for å kunne justere opp litt ekstra bass

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår