Gå til innhold

1.9TDI mister dieseltrykk etter en natt i bakke?

Ranger emnet


Gumball

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva verkstedet gjorde, tviler nesten på de visste det selv.

 

Har full sirkulasjon og varme i apparatet sålenge bilen har blitt varm

Hvor skal ventil settes?

 

Noen ganger starter bilen i 1 sekund, og så dør den, så må jeg kinne til det kommer diesel frem til injektorene.

Det har også skjedd at når jeg har stått i bakke så starter den fint, men går i et par km til den har tømt filteret så stopper den.

 

Jeg er nokså sikker på det er en lekkasje, men hvor? Ville ikke evt defekte dysetetninger gitt diesel i olja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekte dyser gir røyk fra eksosen og kan gi små hosting ved oppstart.

Om det har blitt satt trykk på anlegget og alle slanger har blitt gjennom godt så skal være mulig og se det.

Må vare nøye når du ser etter små lekkasjer vaske alle slanger begynne fra tanken og gå fram.

Du kan jo prøve og la bilen stå, så bruker du en klut tørker slanger. også følger du slangene dine kjenne om det er vått eller drypper fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en utvendig lekkasje så er den iallefall ikke synlig, luft kommer inn og lar dieselen renne tilbake, men diesel lekker ikke ut.

 

Mener ikke at dysene er defekte, men dysetetningene(o ringene rundt) kan vel gi slike symptomer? Ville vel kanskje vært diesel i olja da?

 

Tenker neste logiske ting er å sjekke løftepumpen og plastrørene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bilen har igjen vært hos merkeforhandler, eneste svaret jeg fikk var at det det kaanskje var 1 av 3 årsaker, i denne rekkefølgen:

 

Tandempumpe defekt

Lekkasje i dysetetninger

Sprekk i topp(dieselgalleri)

 

De skulle ha 10 000,- for å bytte tandempumpe, og kunne ikke garantere at det ville hjelpe. For dysetetninger noe det samme.

 

Har byttet tandempumpe uten hell, byttet også løftepumpen i tanken uten hell.

 

Neste på listen blir dysetetninger, dersom ingen har noe bedre å gjøre?

 

Prøver gjerne tilbakeslagsventil på dieselslangen dersom jeg vet hvor den skal settes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg reagerte også på prisen.

Kan skru litt selv, men vil helst slippe akkurat denne jobben. Realistisk pris er vel rundt 5-6000?

 

Er nokså sikker på det må være dysetetninger ja, har sett flere på nettet med samme symptomer som det enten var dieselfilter, tandempumpe, eller løftepumpen,men i de aller fleste tilfeller dysetetning.

 

Bør man ikke bruke spesialverktøy til å få av/på tetningene uten å skade dysen? Og må vel justere de på noe vis? Vcds?

Skulle gjerne Trykktestet dysene for lekkasje mens de var oppe. Derfor jeg er på utkikk etter verksted som kan gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare bra å sjekke opp mest mulig,dyser slites jo over tid.

Men kan også fort da løpe kostnader på ting som kanskje ikke er helt nødvendig.

Hvor mye er motoren gått ?

Er jo ofte sånn at jo lenger ned du graver i motoren så er det selvsagt ting som er slitt og som sikkert kunne byttes når du først er igang,men mitt råd er om den ellers funker bra er å kun skifte tetninger til ca $40 for 4 sett hjem i postkassen og nye bolter som du sikkert også finner på nettet billigere en Møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår