Gå til innhold

Skifte av skjermer foran, 2000 A6 Sedan

Ranger emnet


Eddie123

Anbefalte innlegg

Er ikke så vanskelig dette .

Ta av frontfanger sitter i 2stk 6mm umbrako skruer  ta av de ytre dekslene i fanger , så ser du dem.ta av innerskjerm stjerneskruer og 10mm plast muttere ta av den sorte lista nederst , 10mm plastmutter på innersiden , som vises når du har fått av innerskjerm , så er det bare å dytte den litt frem , så kommer lista, 2 skruer kommer frem der lista satt , kan være litt vanskelig å se men sitter innunder der .

Så sitter det ett plast deksel ,mot døra , sett fra inni hjulbuen det må bort.

Da kommer 2 skruer frem, stjerneskruer ,løsnes fra inni skjermen,en liten stjerneskrue oppe ved toppen av skjermen, sett fra utsiden/ dør åpningen 10mm i fremkant av skjerm som holder skjermen mot karosseri   10mm skruer oppover karosseriet i motorrom. Nå skal skjermen være løs​.

Du kan ha en drill liggende om det trengs da ofte skruer kan verre trasig med å knekker eller at du ikke får dem opp, så du kan bore dem opp.

Det kan skje når dem begynner å trekke på åra og blir gammel.

Plastskruene bytter du bare ut til nye skruer når du skal montere igjen.1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

 

Har begynt med dette, men får ikke av den svarte lista som sitter under, langs siden av bilen. Dermed får jeg ikke av de nederste/bakerste skruvene på skjermen.

 

Hvordan i alle dager skal man ta av den svarte listen som går nedover langs bilen ?  

Jeg har fjernet en haug med skruver under på listen, og noen i fremkant. Men den sitter dønn fast. Ser ut som om den går sammen med Audi merket inne i dørene etc, og disse 

klarer jeg ikke se hvordan skal tas av.

 

Trenger hjelp fort, bilen står delvis demontert....

 

Vegard

 

 

 

 

Er ikke så vanskelig dette .

Ta av frontfanger sitter i 2stk 6mm umbrako skruer  ta av de ytre dekslene i fanger , så ser du dem.ta av innerskjerm stjerneskruer og 10mm plast muttere ta av den sorte lista nederst , 10mm plastmutter på innersiden , som vises når du har fått av innerskjerm , så er det bare å dytte den litt frem , så kommer lista, 2 skruer kommer frem der lista satt , kan være litt vanskelig å se men sitter innunder der .

Så sitter det ett plast deksel ,mot døra , sett fra inni hjulbuen det må bort.

Da kommer 2 skruer frem, stjerneskruer ,løsnes fra inni skjermen,en liten stjerneskrue oppe ved toppen av skjermen, sett fra utsiden/ dør åpningen 10mm i fremkant av skjerm som holder skjermen mot karosseri   10mm skruer oppover karosseriet i motorrom. Nå skal skjermen være løs​.

Du kan ha en drill liggende om det trengs da ofte skruer kan verre trasig med å knekker eller at du ikke får dem opp, så du kan bore dem opp.

Det kan skje når dem begynner å trekke på åra og blir gammel.

Plastskruene bytter du bare ut til nye skruer når du skal montere igjen.1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å illustrere litt bedre, her er et par bilder:

 

Jeg har fjernet alle skruvene under lista, og i forkant, men den rikker seg ikke.

 

 post-153601-0-74113900-1446156790_thumb.jpg

 

post-153601-0-48739700-1446156798_thumb.jpg

 

I tillegg, de bildene som Opel Astra lastet opp tidligere, lurer på om det er av en annen modell enn min ? Når jeg ser på de bildene, så viser de blant annet at det er en bolt bakerst / nederst på skjermen, som settes inn ovenifra og nedover. Men på min bil, så er dert 2 bolter, som går horisontalt, ikke vertikalt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Hadde nesten glemt denne tråden jeg ! ;)

 

Jada, fant ut av det, men det var ikke enkelt å få tak i riktig informasjon ....

 

Snakket med tilsammen 3 forskjellige Audi verksteder, og selv om de prøvde å være hjelpsomme, så var det mye feilinformasjon å få der og.

 

Jeg forklarte hva jeg hadde gjort, og 2 av dem mente da at denne listen i tillegg til å være skrudd fast i underkant, også var limt fast. 

Jeg kunne ikke skjønne dette, og prøvde så en tredje, Dahles Auto i Sarpsborg, snakket med en på karosseri avdelingen der.

Han tok seg skikkelig tid med meg, slo opp i datan sin, og kunne så fortelle meg at det sitter en rekke skruer under lista på dørstokken, der Audi logoen 

i aluminium er. Denne listen var det bare å vippe opp, så fikk man tilgang til disse. Var i utgangspunktet ikke enkelt å se at det faktisk var en separat list

dette, når man jobber om kvelden med arbeidslys ;)

 

Så allt i allt, en lærerik prosess, og nye skjermer er på, bilen ser 1000 ganger bedre ut enn med de gamle, rustne framskjermene !

 

Mange takk til alle som har hjulpet til !

 

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår