Gå til innhold

Audi 200 20v kutter ved pådrag.

Ranger emnet


Runar K

Anbefalte innlegg

Har en 91 mod 200 quattro 20v som kutter når den når max turbotrykk. 1.8 bar absolutt trykk.

4500-5000 rpm.Rykker som f.... Må slippe gassen,og da begynner det igjen på ca 3000 rpm.

Må "lure" den opp i turtall. Får gitt ca halv gass før det begynner. Stopper og starter bilen,så går den til 1,8 bar igjen før det rykker. Har målt bensintrykk ut av filter. 5,3 bar med 10 volt på pumpa.Motor ikke igang.

Hatt ute pumpa og gjort rein sil.Skiftet plugger og pluggledninger.Gamle plugger var ganske svarte.

Satte i org plugger.

Tips any one!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt diagnose? Bensintrykket som teller er det som er etter regulator, altså på fuelrail, ikke ut av pumpa. Sjekk LMM, evt kople den fra for å eliminere og se hva som skjer. Sjekk også N75 ventil og at det ikke er lekkasje på slanger til WG.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Llm er ok.Viser 1,45v på pinn 1 og 3. Har ikke fått tatt diagnose enda. I følge service manual,så er det ut av bensinfilter bensintrykket skal måles,men skal sette på et punkt før fuelrail. Er ikke det 6,5 bar disse bilene skal ha?.Dette begynte etter at bilen hadde stått noen uker med nesten tom tank. Jeg var vekke på jobb.Men det kan jo bare være tilfeldig.På meg virker det som bensinkutt. Bilen protesterer rett før det begynner og rykke. Stusser litt på coil og. Får ikke målt skikkelig ohm på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa skal levere mer enn 10 bar, trykket på fuelrail er det som teller, og dette bestemmes av regulatoren. Trykket på fuelrail skal være det samme hele veien etter pumpa, dette siden regulator står etter fuelrail. Når du måler skal du kun kople deg innpå kretsen før regulator, uten å blokkere noe annet. Er det 3B-motor du har. På denne skal det være 3 bar regulator såvidt jeg husker, altså skal du måle 3 bar hele veien mellom pumpe og regulator.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 bars pumpe,er det å få kjøpt.Orginalt sitter det en 6,5 bars pumpe på disse bilene. 3b motor ja. Mener du da resudance regulator som sitter under fuelrail? Er bare den på linja etter bensinfilter. Trodde den stod på returlinja,men skal prøve og få målt der.

Ellers så vet jeg ikke hvor jeg skal leite. Allle slanger virker tette og fine. Med det samme jeg får 1,8 bar er det kutt.

Kommer ikke frem noe på diagnose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regulatoren er montert bakerst på fuel railen på din, rund liten sak med slange til innsuget for referansetrykk, då må måle trykk mellom pumpe og denne, uten å kople fra eller blokkere noe annet.

Siden feilen kommer kun ved full lading, er det slik at den bare fusker eller går den i nød? Har du tatt diagnose etter at feilen har vært der, og før motor stoppes eller tenning skrues av? Kan du dra motoren normalt opp i turtall om du er snill på gassen?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal prøve og få målt der. Er vekke på jobb ser du.

Bilen går ikke nød. Kjenner at det smånapper litt rett før max boost. Då kommer rykka.rar

Slipper gassen,og då kommer det igjen på ca 3000 rpm. Ca 1,3-1,4 i boost..Dette er då i 3-4 gir.

Etter det har begynnt,så må jeg dra den forsiktig opp i turtall ja. Ca halv gass og trakker på,så rykker det. Stopper og starter bilen,så kan jeg dra den til ca 4,5-5000 rpm før det rykker.

Kommer ikke noe frem på diagnose.Derfor jeg lurer på coil og slike ting. I følge Audi,så viser ikke slike ting på diagnose. Jeg har tømt ene katalysator for stein da den skranglet.Er 2 stk på disse.

Tror du det kan ha noe og si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke feilen er på bensintrykket, svarte tennplugger kan jo understøtte dette. Feil på coil pleier å komme opp med feilmelding, men nei, langt fra alltid. Har du prøvd å kople ifra LMM og se hvordan den da oppfører seg, samt sjekket at det ikke er hull i slanger mm mellom LMM-turbo-IC-innsug?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke prøvd det med LMM. Bare målt den.Skal se på det når jeg kommer meg heim.

Sjå om det er mulig og få lånt seg en coil og. Bor i Ålesunds omr.Litt mysterium dette her siden det kom så brått og. Ellers oppfører bilen seg heilt normalt.

En anna ting- jeg har et manometer som jeg brukte til og måle bensintrykket med.

Kan jeg bruke det til og måle turbo trykk med?Kjøpt på Hydroscan.Og hvor skal jeg koble meg til.

3b motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar ditt manometer går opp til 10-15 bar, en skala som er langt utenfor ditt ladetrykk. Det vil fungere, men et så 'grovt' manometer vil ikke gi deg annet enn en pekepinn, blir alt annet enn nøyaktig. Da er det enklere om du kjøper en billig turbotrykkmåler på Biltema e.l., koples til slange som står i direkte forbindelse med innsuget. Et T-stykke og du kan kople det til på slangen mellom innsug og N75.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg fått lest ut feilkoder og det visste seg at bilen får fuel kutt pga for høyt turbo trykk. Lada 1,9 bar absolutt trykk(0,9).

Map sensor går til 1,85 dermed kutta den. Fjøra på wastegaten var skrudd i bunn+ en liten vakum lekasje inn gjennom skruen på toppen da plastproppa var fjerna. So far so god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår