Gå til innhold

Prosjekt: Volvo V50 bilstereo

Ranger emnet


Freed72

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ny her og skal prøve å få satt meg inn i forumposting", da jeg har lært masse ved å lese forum. Takk smile.gif

Så jeg hadde tenkt til å lage min egen lille post, der jeg slenger ut litt ider og noen ting jeg har lyst til å gjøre med bilen min.

 

Bilen er en Volvo V50 2006, med det kjedeligste anlegget der ut, nemlig basic soundsystem. Til nå har jeg fått satt inn en 2x12" Ground Zero og fått integrert forsterkeren i gulvet. Fornøyd med hvordan det ble ser ut til å være første gang jeg monterte anlegg.

Men etter et par uker er jeg ute etter noe bedre noe, og har fått kjøpt meg 2 Rockford Fosgate P3D4-12 elementer

Planen med disse elemententene er å få støpt en kasse i hjulbrønn til dem. Så nå begynner spørsmålene å komme fra min side..

 

Første problemet mitt er at en del interiør "rister" og ødelegger lydbildet veldig. Hvordan for jeg fikset dette enkelt og greit?

Har ikke fått byttet radioen enda, så bruker et aktivt høynivå-filter, enda jeg kjøpte et av de dyrere på TV-boden, synes jeg ikke lyden blir den beste.

Har dere noen meninger ideer til hvordan jeg kunne lagdt en carputer/mediaenhet foran i bilen? Ofrer gjerne viftene i midten av dashbordet! Det enkleste hadde vell vært å fått støpt så jeg kunne hatt montert en 1din ramme der?
 

 

Og er nesten klar til å støpe kassa i hjulbrønn (kanskje jeg begynner til helga), men skal ha en lukket kasse, og 2 elementer, hva blir da volumet av kassa? Blir den det 1 element krever? eller 2, hvis det blir volumet av 2 må jeg da skille kassa med en vegg?

 

Takker for alle innspill jeg for smile.gif

 

 

 

post-151015-0-86937000-1437500419_thumb.jpg

post-151015-0-55823500-1437500506_thumb.jpg

post-151015-0-43043500-1437501158_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulyd i deksler og metall kan du fjerne med dempematter ;) Fest de bak på alt du ser ;) 

 

Da det kommer til lyden så er ikke original spillere kjent for å være så kraftige. Bare ved å montere en god up'to'date Pioneer, Alpine evt Kenwood spiller gjør mye med lydbilde. Kraftigere innebygd forsterker og bedre signaler ut. Jeg ville iallefall kjøpt ny spiller med modelltilpasset DIN ramme til bilen din. Da ser det pent ut og du vil få flere muligheter til å koble til ting

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår