Gå til innhold

1970 Chevrolet Chevelle Malibu Councourse

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

fått meg repp objekt. har vært avskilta i 10år ca. er det noen steder på nette jeg kan sjekke om åssen motor som er godjent og ha i den? for de kom orginalt med rekkesekser. men mange ble godkjent med V8. så lurer bare på om det er noe nettside jeg kan sjekke sånt? eller om jeg må ringe inn til biltilsynet. og om det er fks godkjent med V8 305mot fks. åssen er det da og sette inn en 350? er det noe som blir merka fort når jeg kommer så langt og skal ha skilter på den?

 

og pga den har vært avskilta i så mange år. må jeg på biltilsynet for eu ok? eller holder det med vanlig verksted som driver med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er godkjent med den motor som står i, og kun den. 

Skal du sette inn en annen motor (spiller ingen rolle om det er en motor som tilsvarende bil har blitt levert med fra fabrikk) må du først søke SVV, du får så et svar om hva de krever av dokumentasjon og evt. andre modifikasjoner for å kunne godkjenne den motoren.

Du skaffer så dokumentasjon, bytter motor og evt. andre påkrevde komponenter. Bestill en time til godkjenning hos teknisk, møt opp og godkjenn bilen.

 

Bygger du om fra rekke 6 til V8 blir det garantert lagt merke til, men fra 305 til 350 er det ingen som tenker over.

Bare å bestille PKK på et verksted.

Men for å få skilter må den være omregistrert til deg, årsavgift betalt, gyldig forsikring og godkjent PKK.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du reg- eller chassinr. kan du søke den opp på Vegvesenet side sider. Der får du opp motorstr. ihvertfall, det gir deg jo en pekepinn :)

Kommer den ikke opp, tar du bare kontakt med din lokale trafikkstasjon og oppgir chassinr.

Er vedkommende du snakker med sammarbeidsvillig kan de også skrive ut fullstendig kjøretøyopplysninger fra AutoSys.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår