Gå til innhold

Knekt veivaksel cdi115 4x4


Linco

Anbefalte innlegg

Har en -08 w639 cdi115 4x4 der følgende har skjedd:

 

Var plaget 1 års tid med at bilen gikk i nødmodus nå og da, alarm for oljenivå kom og gikk. Olje, oljetrykk osv. Sjekket ok. Bilen fikk gradvis en lyd som ble lokalisert som dyselyd. Dysene ble tatt ut og trykktestet, de åpnet som de skulle. Av og til kan en dyse lage lyd selv om den fungerer som den skal, bare å kjøre var tipset.

 

Så etter noen tusen km knakk veivaksel på en skinke, og ventiler i stempelet på cyl.nr3 osv...

 

Skiftet rammelager, ny veivaksel og overhalte topp. Nye ventiler og freste seter. Dysene ble igjen testet uten feil..

 

Når bilen ble startet opp igjen var den samme karakteristiske "dysebanken" tilstede.

Etter 10min. Forsiktig kjøring kom noen kraftige vibrasjoner og en smell.. Veivaksel nr2 knekt..

Er det mulig at feiltenning/ pumpe/dysehavari kan forårsake så mye stress på en veivaksel at den går av..?

Er meget intr. I å høre hva andre mener om dette....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår