Gå til innhold

Vectra C 2005: Kupevifte går på fullt - uansett om tenning er av

Ranger emnet


goofey82

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier - kupeviften går nå for fullt, uansett om bilen går eller ikke. Eneste måten å stoppe den på er å ta ut sikringen. Det skjer heller ingen endring uansett hva som stilles på fra panelet (automatisk klima).

 

Noen tips om hva det kan være, og hvor denne delen sitter? Vifta er lokalisert, og på denne sitter det en form for regulator - kan det være den eller noe annet? Delenummeret som står på denne er 006972T.

 

Forslag tas imot med takk!

 

Bilen er altså en 2005 modell Vectra C med automatisk klima. 1,9 diesel automat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det kan være noe feil på klimapaneleet. Hva skjer om du trykker på knappen for luft opp mot frontruta eller auto knappen? 

Klimapanelet kan du bare vippe ut, du kan jo prøve å ta av og på kontaktene bakpå panelet. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hei ser at du har samme problem som jeg har på min Opel vectra c 2004 men det er bensin 1.8 stv .. men da lure jeg på om du ha funnet ut feilen på din bil .. ser at det er ei stund siden du skrev dette . Og hva som var feil på din da jeg ikke ha funnet ut hva som er feil med min .. håper du ha funnet det ut og håpe du kan svare meg på hva feilen var på din bil .

På forhånd takk ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
På 15.5.2015 den 10:58 AM, goofey82 skrev:

Som tittelen sier - kupeviften går nå for fullt, uansett om bilen går eller ikke. Eneste måten å stoppe den på er å ta ut sikringen. Det skjer heller ingen endring uansett hva som stilles på fra panelet (automatisk klima).

 

Noen tips om hva det kan være, og hvor denne delen sitter? Vifta er lokalisert, og på denne sitter det en form for regulator - kan det være den eller noe annet? Delenummeret som står på denne er 006972T.

 

Forslag tas imot med takk!

 

Bilen er altså en 2005 modell Vectra C med automatisk klima. 1,9 diesel automat.

 

Sliter med samme problemet her og, har kjøpt en brukt regulator og satt den i. Då funket ikke ikke noe. Noen som vet om ny regulator må programeres? siden det er sån automatisk klimakontroll og elektronisk regulator og ikkje en regulator med bare motstandspakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår