Gå til innhold

Ranger emnet


EvoMech

Anbefalte innlegg

Hei, har litt problemer med en Audi jeg prøver å fikse,men ikke er helt sikker på hva jeg skal gjøre på.

Det første er "Stor slakk i kuler foran", fint om noen svarer på om hva det snakkes om her og hvordan det gjøres.

Det andre er "Foraksel, slakk i innfestinger" problemet er også at jeg ikke er sikker på hva som menes og eventuelt hvordan jeg skal fikse dette

Det siste er "For stor pulsering i bremsekraft ved hver hele omdreining av hjulet. Mer enn 30% av høyeste verdi, eller vesentlig pulsering ved prøvekjøring-Foran" lurer også på hva som menes med dette og hvordan man fikser det.

 

Alle svar er til hjelp og vil settes stor pris på ! ;)

Mvh Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville kjøpt komplett kitt med bærearmer stag etc. og byttet hele ruklet. må ta hjulkontroll etter.

pulsering i bremsepedal må nok komme av skjeve bremseskiver.

tips. besøk vacn.no og gjerne bli medlem, tipper du tjener inn kontigenten med rabatter på kjøp av deler hos sammarbeidspartnere til klubben.

i hvertfall finner du mange "gjør det selv" tråder på teknisk forumet som garantert hjelper deg på vei :)

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei EvoMech, Hvis du har stor slakk i kuler foran, kan det være slitasje i din ytre og indre ledd. det er styre stagen din. En måte å verifisere det på er å løfte bilen opp med garasjejekk, ta et godt grep på hjulet med begge hender og ryste hardt. Hvis det er slitasje på ytre og indre ledd, vil du antagelig høre noe dunker lyder.  Du kan også se på gummifestene når det er slitasje. Jeg anbefaler deg å bytte begge sider. For å bytte indre ledd, må du kjøpe spesial verktøy på biltema. Søk på indre ledd verktøy på biltema. Koster ca 500 kr. Jeg kom over websiden autodeler.co.no. De selger samme bildeler merker som både bildeler.no og torshov bilrekvisita, men mye billigere. Har kun erfaring ved bestilling av luftfilter til min Audi A4. Det ser ut som det er en butikk i Berlin. Du kan jo prøve å bestille ytre og indre ledd fra websiden autodeler.co.no og gi oss tilbakemelding på din erfaring med websiden. Når det gjelder foraksel slark i innfestinger, mistenker jeg framre nedre bære bru. Jeg har skiftet det nettopp på min Audi A4. For å få ut framre nedre bærebru, må du ta av hjulet, ta av plastdekselet under motoren, ta av bakre bære bru, ta av festet for støtdemperen og for å komme til bære armfestet, må du og demontere stabiliseringstangen, kun på den siden du jobber på(stangen går fra den ene siden til den andre under motoren), ta av framre nedre bære bru. Husk bruk en jekk til å støtte under når du skal ha på plass festene både på bakre bære bru og framre nedre bære bru. Ikke bruk makt og dunke delene på plass, men bruk en jekk til å støtte opp under der du skal feste og skrue delene på plass. Den samme fremgangsmåten bruker du også jekken til å støtte under når du skal feste ytre ledd festet. Jeg har brukt sommeren til å skifte høyre ytre og indre ledd, skifte høyre framre nedre bærebru. Skifte bremseskiver og klosser på hele bilen. montert på Westfalia avtagbært tilhengerfeste. Det lønner seg å begynne med å bytte framre nedre bærebru først og ytre og indre ledd tilslutt. Hvis du skal skifte bremseskiver bak trenger du også bremsestempel presse verktøy på biltema til 139 kr pluss en bremse utluftingflaske til kr 50. Hvis du har aldri gjort noe av dette før, vil jeg fraråde deg å begynne med alle disse arbeidene på bilen din. Det er mye jobb og du må vite hva du begir deg ut på. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler får du billig på skruvat, de har til tider svært gode tilbud på deler. Priseksempel to Brembo bremseskiver bak til A4 B5, samt TRW bremseklosser, kr 660,-

Og så har du som medlem av Bilforumet rabatt på www.bildeler.no - avtale arbeidet frem av admin 'Marius', og akkurat nå har de 15% rabatt på for- og bakstillingsdeler 1-winking.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår