Gå til innhold

Jeg har al4 automat med trøbbel. Det er kjent feil

Ranger emnet


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Alle Peugeot 206, 207, 307 og 406 har samme automatkasse så alle med slike biler automat bør følge med på denne tråden da den girkassen har en kjent feil på noen eksemplarer. Min 206 har dette problemet.

Dette hender når jeg stopper helt, feks et lyskryss, og når jeg skal kjøre så skjer dette:

Først reagerer den ikke og noen sekunder så kommer et "kikk" akkurat slik det føles når man blir påkjørt bakfra. Og så kjører den fint.

dette hender av og til.

 

Min bil var ikke kjørt på to år, jeg kjøpte den i dag og jeg prøvekjørte og alt var ok, men på hjemveien begynte problemet etter at bilen var betalt. Kan det at den har stått stille så lenge også være en medvirkende faktor?

Så, hva gjør jeg? Dette er en kjent feil.

 

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Les av feilkoder på automatkassa.
En av to feil er sikkert til stede:
1: Feilkode på sluring/ slitt clutch i kasse = Hele automatkassa må skiftes/Overhales
2: Feilkode på trykkforskjell mellom målt verdi/grunnverdi i kasse.
Oftest forårsaket av rusk i magnetventilene på hydraulikkblokka.
Du kan prøve å flushe kassa (kjøre varm/tappe/fylle/repetèr helt til all olje er byttet Går da med ca. 12l olje) 
Hvis ikke dette hjelper så er neste steg å bytte magnetventilene eller hele hydraulikkblokka.

  •            '19 Peugeot iOn                                        [67HK]
  •             '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK]
  •             '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR       [220HK]
  • [vrak]   '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK]
  • [solgt]  '02 Peugeot Partner 2.0 HDI                    [90 HK]
  • [solgt]  '97 Peugeot Partner 1,4                           [75 HK]
  • [solgt]  '95 SAAB 9000 2,0                                  [131 HK]
  • [solgt]  '96 Peugeot Partner 1,9D                         [69 HK]
  • [Vrak]   '86 Mazda 626 2.0                                  [102 HK]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår