Gå til innhold

Skrapelyd fra ventilhuset.

Ranger emnet


hashtag

Anbefalte innlegg

Jeg har en Toyota Starlet 1.3 92-mod. Det har ikke vært utført services på denne bilen på 4-5 år annet enn registerreim ble byttet for 2 år siden og oljen har vært byttet 2 ganger. Nå har jeg tatt en litt mer omfattende services på denne bilen, har tømt bilen for kjøleveske og fylt på ny, oljefilteret og oljen er byttet, luftfilteret er byttet samt bremeklossene er byttet. Jeg tok også ut tennpluggene og disse er totalt nedslitte og isolasjonen på selve tennstiften har sprukken på 2 av pluggene, jeg har ikke nye tennplugger liggende, men det for jeg kjøpt i morgen.

 

Men når jeg prøvde å starte bilen med de gamle tennpluggene så oppdaget jeg en ulyd, denne ulyden kan beskrives som roterende metaldeler skraper mot hverandre. Denne ulyden kommer når motoren har vært i gang 4-5 minutter og man gir litt gass også slipper gassen brått, lyden forsvinner i takt med turtallet synker. Ulyden høres ikke inni bilen, men man hører den når man står framfor bilen med panseret åpent. Etterhvert som bilen blir enda varmere så er den kostant når man holder rundt 2-3000 RPM (Det er ikke turteller på bilen, så dette er bedømt ut fra lyden).

 

Jeg har prøvd å høre etter hvor denne ulyden kommer fra, og må konkludere med at den kommer fra ventilhuset eller lengere ned i motorblokken.

 

Det skal sies at jeg har ingen utdannelse innen feltet, men har erfaring nok til å kunne skru en god del. Men denne lyden har jeg ikke hørt før, er det noen som har forslag på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår