Gå til innhold

Angående sjekk av bremsebelegg

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Den gule varsellampa for bremsebelegg lyser konstant for tida. Kan jo være et par ting. Klossene virker ikke å være helt slitt enda så enda ingen gnissing med stål mot stål.Hører heller ingenting og bremseeffekten virker normal. Spm er hvor langt kan jeg kjøre? Hittil har jeg kjørt 140 km siden lampa  begynte å varsle. 1000 km fikk jeg høre på verkstedet(Møller bil merkeverksted) før klossene er helt slitt vekk. Fikk også et prisoverslag ved et eventuell klosskifte. Har enda ikke blitt diagnostisert. Ca 2300 kr skulle de for jobbe å skifte klosser. Opp mot 5000 kr hvis det var noe gærnt med skivene også.

 

To saker jeg lurer på da:

 

Hvordan kan jeg  få sjekket dette gjennom Alloy-hjulene uten å ta av hjulene? Kan nemlig se skiva. Hva bør jeg se spesifikt etter?

 

 Er det best å bestille deler og la noen kyndige fikse det for meg eller ta støyten å betale muligens 5000 for å få det fikset på verkstedet?

 

Takker for svar. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kjørelengden som  er problemet "hvor lenge" men hvor mye du bremser.

To ting kan trigge lampa ,første kloss som slitekontakten kommer i kontakt med bremseskiven eller jordingsfeil. Og kun en "slitevarsel" OBS at det er på tide å tenke service av bremseklosser. Slutter du å bruke bremsen og du er sikke på at klosse ikke subber så holder de i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Lenge siden logga inn her. Det ser ut som bremseklossene og skivene måtte skiftes omgående ifølge verkstedet idag. De fortalte at belegget var slitt bort ved forhjulet foreksempel. .Er 5000 kr et rimelig tilbud fra verkstedet for å skifte både klosser og skivereller begynner det å nærme seg en prisklasse som er altfor dyr?  Jeg merker redusert bremseeffekt spesielt ved forhjulene på det glatte vinterføret så jeg vurderer sterkt å bestille en time fortløpende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår