Gå til innhold

Førerkortbeslag uten samtykke

Ranger emnet


Gina

Anbefalte innlegg

Jeg ble stoppet av politiet for 3 uker siden pga mistanke om kjøring i rusa tilstand. Jeg samtykket ikke til å gi fra meg lappen. Det var bare en betjent til stede når jeg ble spurt. Jeg ble spurt to ganger og svarte nei begge gangene. Jeg skrev heller ikke under på noe. Jeg har ikke hørt noe siden. Så ringte jeg i dag for å høre hvordan det gikk med saken. De ventet på svar på prøvene de hadde tatt før de kunne gjøre noe mer. Jeg sa da at jeg hadde rett til å få lappen tilbake siden 3 uker har gått. Da får jeg til svar at jeg samtykket!!! Dette stemmer overhodet ikke. Hva kan jeg gjøre?? Fortvila nå- har ventet i 3 uker, endelig er dagen her- og så får jeg denne beskjeden!! De sier jeg kan trekke samtykket, men jeg har jo aldri samtykket! Det blor ord mot ord- og da har jo politiet alltid rett... hjelp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde samtykket skulle du vel også skrevet under, da er det bare å be om beviset. Kan de ikke fremlegge det har de driti seg ut.

På en annen side, hvis du faktisk kjørte i rusa tilstand så fortjener du ikke å få tilbake lappen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde liggi med influensa i 3 dager og min bestemor dødde samme dag, så jeg var nok litt 'ute'. Og jeg har blitt tatt for bruk av hasj en gang for mange år siden (da kjørte jeg ik bil!) Det var vel derfor de mistenkte noe. Når prøvesvarene kommer får jeg vel den straffen jeg fortener, og det er ingenting.

Jeg ville bare vite hva jeg skal gjøre og hvilke rettigheter jeg har. Jeg har jo hørt at folk som har samtykket har måttet vente i flere mnd. Dette er ikke rett når jeg ikke samtykket. Kjipt av politiet å lyve om dette! Det jeg trenger å vite er om en MÅ signere på noe for å samtykke? Eller om det evt må være noen andre tilstede? Noen som vet hvilken paragraf dette evt står!

Pendler 3 mil til jobb hver dag- og vil gjerne få lappen tilbake så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre ikke noe om det må være skriftlig, men er du uskyldig så er det heller ingen problem, det kan bare ta noe lenger tid før du får tilbake lappen.

Ja, jeg skjønner at det er en kjip situasjon, men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du er fratatt lappen på stedet hvis du ikke var rusa. Regner med at det ble midlertidig beslag i påvente av resultat ifm. blodprøve?

 

Jeg innbiller meg å ha lest et sted at ved kjøring i ruset tilstand så må beviset fremlegges (positivt/negativt) før fører får tilbake lappen. 

Jeg vet ikke om det stemmer, og jeg husker heller ikke hvor jeg evt. leste det.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fordi politiet tror de er hevet over alle andre og at de tror de ser ting som ikke stemmer. Jeg vet jo hva jeg har sagt og gjort (ikke gjort i dette tilfelle). Hvorfor denne betjenten velger å lyve om at jeg har samtykket forstår jeg kun som at hun vil vise makt. Jeg vet ikke hvem hun er eller noe om henne, så det er ikke personlig. Jeg vet hun har løyet om at en person har slått henne ( en lamerat av broren min) - og han endte i fengsel av hele greia. Dette hadde han aldri gjort. Synes de som er så opptatt av at vi skal følge regler må gjøre det selv. De slipper jo unna med alt. Leste et sted at om du har samtykket kan de ha lappen i 6 mnd. Uansett kan jeg trekke tilbake samtykket og da går det max 3 uker til. Synes bare det er litt rart å måtte trekke tilbake noe jeg aldri har sagt... og da har jeg gått uten lappen i 1,5mnd.. Takk for svar uansett :) Hadde vært fint å visst, så jeg kunne gått rett ned pg krevd den tilbake, men da må jeg vite hva jeg har rett til.. ellers vrir og vender de på alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje eneste du kan gjøre er å gå til sakfører, koster nok kroner, men da vet du iallefall hva rettigheter du har eller ikke har - og ev. får lappen tilbake. har du hatt utgifter og blodprøver er negative bør du få erstatning av politi !! men dette er norge så det tviler jeg på du får !(?)

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår