Gå til innhold

Ombygging av varebil til personbil, Touran 2005 snart 10 år (arbeidslogg)

Ranger emnet


TheGizmo

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos møller en tur for å bestille det som trengtes av skruer og skiver til ombygging av en VW Touran 2008 modell varebil.

1x Mutter til å feste bakre setebelte snelle i taket : N 989 909 02

1x Skive som skal være på oppsiden av fremre setebelte-trinse: N 909 006 02

1x stor bolt til fremre setebelte trinse : N 989 243 01

2x skruer til håndtak hvor skilleveggen er festet til og 2x skruer til guidepinnene for setebelte i taket : 909 868 02 / 908 311 01

Fjernet så freme bagasjeromsplate som dekker over festene til setene. Den bakre bagasjeromsplaten min kolliderer med bakre låsefeste til setene så kommer til å kappe litt av denne.

a7dedb5b4b.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at disse metallplatene jeg kappet, bare kunne fjernes og legges vekk. Finnes bagasjeromsplater til personbil-utgaven med luke til reservehjulet som passer rett nedi der.

61991964a4.jpg

Så trengs det 8 slike plastikkmuttere med gjenger i som skal holde platen på plass 

9a22c3f91f.jpg

Så fikk jeg tak i en slik stoffmatte som dette:

9357b3cf49.jpg

Så manglet det støttearmer for å holde setene oppe, slik at de ikke faller ned hvis du vipper de opp. Disse skrus visstnok nedpå de 3 gjengestagene som stikker opp, for så og klikkes nedi sporene. Så jeg får ta en tur til knoksen etter påske :). Så da er ombyggingen tilnærmet ferdig og bilen kan godkjennes ved første anledning. Håper dette kan hjelpe andre som har planer om å bygge om!

ed6cfdab6a.jpg

b32d9a6acb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår