Gå til innhold

Bilmekanikkere

Ranger emnet


commodoreb

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det er mange her inne som jobber som bilmekaniker eller har jobbet som bilmekaniker. 

Til dere som jobber som bilmekaniker: Er dere tilfreds med jobben og hva synes dere er bra/dårlig med jobben.

Til dere som har sluttet som mekaniker: Hvorfor sluttet dere? Jobber dere fortsatt i bilbransjen eller har dere helt skiftet yrke?

Håper mange kan bidra i denne tråden slik at jeg kan få et lite innblikk i hva dere synes er +/- med yrket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som bilmekaniker, jobber nå som anleggsmaskin mekaniker.

Jeg byttet jobb fordi jeg var dritt lei av å bytte bremseskiver, klosser og foringer. Det er ikke det jeg syns er morsomt med bil, det jeg syns er morsomt er å bygge/ombygging av bil.

MEN, hvis en blir ansatt som bilmekaniker på merkeverksted vil du kommer mer inn på spesialiserte områder som motor, gir etc.

Er man ansatt på uavhengig bilverksted, blir det PKK, bremser og foringer (stort sett) og det er en lite givende jobb.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de fleste verksteder er det godt arbeidsmiljø og dette teller også mye. Lønn er en ting, men det å trives på jobb er vel så viktig. Hvilken erfaringer er det rundt dette?

Det at det kan bli litt ensformig arbeid kommer mann vel ikke fra nesten samme hvilken jobb man har. Vil tro snekkerne også er lei av å bære/skru gipsplater etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har arbeidsmiljø mye og si, men miljøet er mye bedre der jeg er idag, i tillegg er lønna betydelig høyere så jeg angrer ikke på byttet.

Selvfølgelig er det alltid ett eller annet som går igjen ofte, men å jobbe som bilmekaniker er vanvittig ensformig med mindre du har spesial kompetanse og jobber på merkeverksted.

 

Jeg har spesifikke arbeidsoppgaver som går igjen jeg også, uten å nevne for mye om det så er det ikke ting som gjøres hver eneste dag (bortsett fra å drikke kaffe :D) og da klarer jeg fint å holde ut med de :-)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår